Obavezne zimske namirnice za jačanje imuniteta

 

Zima je vrijeme prehlada i gripa, stoga se u tom periodu trebamo najviše brinuti o hrani koju unosimo u organizam. Vrlo je bitno svakodnevno konzumirati namirnice za jačanje imuniteta koje su pune vitamina. Upravo nam zima nudi mnogo takvih namirnica, a mi vam donosimo nekoliko!

 

Šipak

Sa svojom kombinacijom slatkog i kiselog okusa, šipak je vrlo posebno voće koje sadrži mnoštvo vitamina C. Njegove sjemenke se mogu dodati u jogurt, salatu ili jednostavno konzumirati samostalno. Uz to sadrži i vitamin B te folnu kiselinu. Antioksidansi koje sadrži, pomažu u sprječavanju prehlada i gripa te sprječavaju razvoj kardiovaskularnih bolesti.

 

Kivi

Kivi često nazivaju „super voćem“ jer sadrži vrlo malo kalorija, a ima mnogo ljekovitih svojstva. Kivi je odličan izvor vitamina A, C, B i K, a sadrži i minerale kao što su kalij, kalcij, magnezij, fosfor, željezo, cink i bakar. Kivi je odličan za jačanje imuniteta, a također je dobar za srce i probavu. Možete ga dodati u voćnu salatu, jogurt ili smoothie i tako uživati u svim njegovim ljekovitim svojstvima.

 

Prokulice

Prokulice su vrlo bogate svim važnim vitaminima i mineralima. Neki od njih su vitamin C, vitamin A, vitamini B skupine, magnezij i kalcij. Imaju protuupalno djelovanje i mogu povećati razinu energije u tijelu. Odlične su za jačanje imuniteta i sprječavanje prehlade i gripe. Važno je znati da se prokulice ne smiju dugo kuhati jer inače gube svoja svojstva.

 

Agrumi

Zima bez agruma nije prava zima. Naranče, limun, mandarine i grejp su odlični izvori hranjivih tvari, osobito vitamina C koji nam je najviše potreban za vrijeme prehlada i gripa. Ovo osvježavajuće i ukusno voće uvelike pridonosi zdravlju. Njihovi antioksidativni sastojci i antivirusna svojstva jačaju imunološki sustav, skraćuju vrijeme prehlade i ublažavaju njene simptome.

 

Kaki

Kaki je egzotično voće koje sadrži puno vitamina i minerala. Dokazano je da kaki sadrži 5 puta više vitamina C nego jabuka i trećinu manje nego limun i naranča. Osim vitamina C, kaki sadrži i vitamin A, vitamine B skupine, željezo, fosfor, kalcij i mnoge druge minerale. Najveća prednost u zimskim mjesecima mu je jačanje imuniteta.

[Također pročitajte: Kaki: slatko voće puno vitamina]

 

Cimet

Među najpopularnijim zimskim začinima je cimet. On ima pozitivan utjecaj na imunološki sustav, poboljšava rad mozga, dobar je za srce, a njegova ulja imaju antimikrobna i protuupalna djelovanja.

[Također pročitajte: Cimet: ljekovita svojstva moćnog začina]

 

Kupus

Kupus obiluje vitaminom C koji je odličan za jačanje imuniteta i sprječavanje razvoja bolesti. Pomaže u liječenju prehlade, gripe i kašlja te djeluje antiseptički na dišne organe. Tijekom zimskih mjeseci bi trebali dva do tri puta tjedno konzumirati kiseli kupus, kao glavno jelo ili kao prilog.

 

Slatki krumpir

Slatki krumpiri su bogati antioksidansima i beta karotenom, koji sprječava oštećenje stanica i smanjuje rizik od razvoja različitih vrsta raka. Sadrže ugljikohidrate, vlakna, željezo, kalij, vitamin B6 i druge hranjive tvari. Od slatkog krumpira lako možete napraviti juhu, pire ili ga jednostavno ispeći.