Zatvor: pokrenite probavu uz pomoć vlakana

 

Ako imate problema sa stolicom i muči vas zatvor, postoje i druga rješenja osim laksativa. Najbolji način za redovitu stolicu je konzumacija veće količine vlakana, i to 20-35 g dnevno. Vlakna apsorbiraju vodu i čine stolicu mekšom, čime se ubrzava prolazak probavljenih tvari kroz tijelo. S većim uzimanjem vlakana, tijelu je potrebno i više vode. Nemojte zaboraviti i tjelovježbu jer i ona može pridonijeti redovitoj stolici. Te 3 stvari u kombinaciji će pridonijeti normalnom funkcioniranju probave.

 

Vlakna – najbolje rješenje za zatvor

Započnite dan žitaricama koje su bogate vlaknima. Neke vrste žitarica imaju do 15 g netopivih vlakana po obroku. To je vlakno koje dodaje masu, potičući tijelo da je brže pokreće kroz probavni sustav. Ako niste navikli na konzumaciju velike količine vlakana, počnite s manjim količinama žitarica posluženih s mlijekom ili jogurtom. Postupno povećavajte dozu jer bi u suprotnom mogli imati problema sa vjetrovima, nadutosti i grčevima u želucu.

Jedite mnogo kuhanog sušenog graha, šljiva, krušaka, smokava, zobi i oraha. Sve ove namirnice su dobri izvori topivih vlakana koja pomažu u omekšavanju stolice.

Psyllium ljuskice također sadrže topiva vlakna. One u crijevima nabubre i tvore sluz koja zbog svog volumena nježno čisti stijenke crijeva. Zbog toga stolica postaje mekša, a pražnjenje olakšano. Psyllium ljuskice su prirodno rješenje za zatvor i pomažu u obnovi zdrave crijevne mikroflore. Pomiješajte ih s vodom ili bilo kojom drugom tekućinom. Za vrijeme konzumacije potrebno je piti puno tekućine.

Također možete pokušati uzimati i lanene sjemenke. One su bogate vlaknima i sadržavaju omega-3 masne kiseline koje povoljno djeluju na srce i krvožilni sustav. Uzmite jednu žlicu mljevenih sjemenki 2-3 puta dnevno. Ako ne volite njihov okus, pomiješajte ih s drugim žitaricama ili jogurtom.

Kada povećate unos vlakana, povećajte i količinu vode koju pijete – najmanje 8 čaša na dan. Vlakna apsorbiraju jako puno vode. Ako ne pijete dovoljno vode, stolica će biti tvrda i teško će izaći iz crijeva.

 

Suho voće pokreće crijeva

Suhe šljive su jedan od najstarijih kućnih lijekova za zatvor. Bogate su vlaknima (oko 1 g po šljivi). U šljivama ima i dihidroksifenilisatina koji potiče kontrakcije crijeva.

Ako ne volite suhe šljive, jedite grožđice. One su također bogate vlaknima i sadržavaju vinsku kiselinu koja ima laksativni učinak. Tijekom jednog istraživanja pokazalo se da je osobama koje su jele vrećicu grožđica na dan, hrana prolazila dvostruko brže kroz probavni sustav.