Vitamin C i cink: najbolja kombinacija za jačanje imuniteta

 

Imunološki sustav je obrambeni mehanizam tijela koji se bori protiv bolesti i infekcija. Imunitet štiti tijelo od vanjskog utjecaja bakterija, virusa, alergena i drugih mikroorganizama. Nutritivni nedostaci, kao i manjak tjelovježbe te previše stresa, mogu oslabiti imunitet, čime se povećava rizik od bolesti. Vitamin C i cink su odlična kombinacija za jačanje imunološkog sustava, te zaštitu od štetnih slobodnih radikala.

 

Vitamin C

Vitamin C je jedan od najvažnijih vitamina u svakodnevnoj prehrani. Potreban je za rast stanica, pravilan rad krvožilnog sustava, zacjeljivanje rana, formiranje kolagena i cjelokupno održavanje zdravlja.

Vitamin C ne samo da jača imunološki sustav tijela, već je potreban i za elastičnost kože, te zdrave zube i kosti. Također je uključen u proizvodnju hormona sreće, koji se brine za dobro raspoloženje. Vitamin C neutralizira slobodne radikale i sprječava oštećenja uzrokovana slobodnim radikalima u našem tijelu. Slobodni radikali se smatraju i glavnim uzrokom starenja.

Preporučeni dnevni unos vitamina C se razlikuje s obzirom na dob i spol. Preporučena doza za odrasle žene je 75 mg dnevno, dok muškarci trebaju nešto više; oko 90 mg dnevno.

Većina ljudi misli da su citrusi glavni izvor vitamina C, ali postoji i drugo voće i povrće koje također sadrži veliki udio ovog vitamina.

 

Cink

Cink je jedan od onih minerala koji su vrlo bitni za tijelo i zdravlje. Važan je za jačanje imuniteta, razgradnju enzima, reguliranje rasta stanica, smanjenje proizvodnje histamina i obranu od slobodnih radikala. Cink je djelotvoran u suzbijanju alergija, ublažava depresiju, stimulira rast i ubrzava zarastanje rana.

Jedna od najvažnijih funkcija cinka je jačanje imuniteta. Poznat je još i kao „podizač imuniteta“ jer ima antibakterijski i antivirusni učinak. Uzimanje tableta cinka ili hrane bogate cinkom može ublažiti simptome prehlade i skratiti njeno trajanje.

Nedostatak cinka u tijelu može uzrokovati želučane probleme, impotenciju, gubitak kose, slab imunološki sustav, beživotnu kosu, suhu kožu i druge neugodnosti. Budući da ljudsko tijelo ne može proizvesti cink, potrebno ga je redovito uzimati kroz prehranu ili dodatke prehrani. Cink se može naći u mnogim namirnicama, a neke ga sadrže u velikim količinama.