U top formi tijekom blagdana

 

Tijekom blagdana je teško odoljeti delicijama koje se nalaze na našem blagdanskom stolu. Iz tog razloga u zimskim mjesecima, a osobito u prosincu, dobivamo najviše kilograma.

Statistike pokazuju da tijekom praznika u prosjeku dobijemo do 4 kg. Još veći problem je riješiti se tih nakupljenih kilograma. Često se dogodi da nakon blagdana i dalje nastavljamo sa dobivanjem kilograma jer nam je teško prestati jesti blagdansku hranu i vratiti se laganijem načinu prehrane.

Kako onda ostati u top formi tijekom blagdana? Redovita tjelovježba, pametan izbor namirnica i umjerenost su savršen recept za sprječavanje neželjenih kilograma, koji se često javljaju tijekom blagdana.

 

1. Tjelovježba u jutarnjim satima

Prosinac je pun događaja i obiteljskih okupljanja. Ako tome svemu dodamo i druge svakodnevne obaveze, brzo shvatimo da planiranje tjelovježbe na kraju dana nije dobra ideja.

Dakle, zbog nedostatka vremena i večernjeg umora, tjelovježbu odradite ujutro i to najmanje tri puta tjedno. Ukoliko niste tip za vježbanje, pronađite neku aktivnost koju volite npr. ples, šetnja, planinarenje.

 

2. Pažljivo biranje i planiranje obroka

Bilo da ste kod kuće ili u gostima, nemojte se u potpunosti prepustiti jelu. Najgora stvar koju možete napraviti je isprobavanje svega što se nalazi na stolu. Vrlo je teško nakon takvog jela, prestati i vratiti se na staro. Prije obroka, isplanirajte što ćete i koliko pojesti, a što ćete preskočiti.

Pokušajte izbjegavati masnu i prženu hranu te ograničiti konzumaciju blagdanskih kolača i slastica. Umjesto pet kolača, pojedite dva. Na taj način ćete napraviti dobru stvar za svoju liniju.

Vrlo je važno ne preskakati obroke i jesti više puta dnevno. Prejedanje u blagdansko vrijeme je uobičajeno, stoga prije jela točno odredite koliko ćete pojesti. Svaki obrok i međuobrok jedite polako i u miru, budući da mozgu treba oko 20 minuta da registrira sitost.

 

3. Zdrava prehrana tijekom blagdana

Tijekom blagdana se nemojte usredotočiti na dijetu, već na zamjenu nezdrave hrane sa zdravom. Umjesto slatkih ili slanih grickalica, odaberite zdrave zamjene poput orašastih plodova i suhog voća. Tako ćete dobiti pregršt vlakana, proteina i drugih važnih hranjivih tvari.

Važno je ne opterećivati se raznim dijetama i ne imati grižnju savjesti ako za obrok pojedete više nego što ste planirali. Jednostavno slijedeći obrok isplanirajte i držite se tih planova.

 

4. Blagdan nije cijeli mjesec

Blagdani u prosincu često postanu izgovor za nezdrave prehrambene navike i prejedanje tijekom cijelog mjeseca. Na taj način lako dobijemo neželjene kilograme, koje je vrlo teško skinuti. Stoga, nemojte da vam Božić bude izgovor za sve suvišne kilograme. Isplanirajte svoje obroke i budite umjereni u jelu!