Trešnje: pravo bogatstvo antioksidansa

 

Trešnje sadrže impresivnu količinu antioksidansa, koji čiste tijelo od štetnih slobodnih radikala i djeluju preventivno protiv mnogih bolesti.

Bogate su mineralima kao što su kalij, magnezij, željezo, kalcij, cink i silicij. Od vitamina sadrži vitamine C, B1, B2, B6 i folnu kiselinu koja je posebna važna u trudnoći. Trešnje su bogate antocijaninom koji štite tijelo od slobodnih radikala i njihovih štetnih posljedica. Antocijanini nas također štite od štetnih učinaka ultraljubičastih zraka.

Trešnje su nisko kalorijska hrana. 100 grama ovog ukusnog voća ima samo 63 kalorija. Zbog niske kalorijske vrijednosti vrlo su poželjne u različitim dijetama.

 

Zdravstvene prednosti trešanja

Zbog visokog sadržaja hranjivih tvari, trešnje su vrlo važne za čovjekovo zdravlje.

Snižavaju razinu mokraćne kiseline i na taj način pomažu osobama s gihtom. Kod gihta se akumulira višak mokraćne kiseline u obliku kristala u zglobovima. To uzrokuje jaku bol i oticanje zgloba, posebno na nožnom palcu ali i drugdje. Bolesnicima s gihtom preporučuje se najmanje 250 g svježih trešanja dnevno, koje pomažu smanjiti razinu mokraćne kiseline i smanjuju mogućnost napada gihta.

Svježe trešnje su dobar izvor kalija koji regulira srčani ritam i održava kožu zdravom.

Vrlo su cijenjene zbog svojih mogućnosti pročišćavanja. Plod pomaže u uklanjanju toksina i čišćenju bubrega.

Njihovo blago laksativno djelovanje pomaže osloboditi od zatvora.

Štite od bolesti probavnog sustava poput raka debelog crijeva i sprječavaju nastanak hemeroida.

Sadrže mnoge minerale i vitamine za jačanje imunološkog sustava.

Imaju pozitivan učinak na kožu; daju joj sjaj i sprječavaju njezino starenje.

Smanjuju razinu šećera u krvi i LDL kolesterola.

Pomažu smanjiti fizičku i umnu iscrpljenost.

Bogate su vlaknima koji su važni za funkcioniranje probavnog sustava.

Obiluju melatoninom, kemijskom tvari koja regulira prirodne cikluse i ritam spavanja.

Odlične su za mršavljenje jer stvaraju dulji osjećaj sitosti i smanjuju želju za konzumiranjem nezdrave hrane.

Mogu smanjiti bol u mišićima nakon trčanja.

U veganskoj prehrana su dobar izvor kalcija.