South Beach dijeta

South Beach dijeta podijeljena je u 3 faze

Ovu dijetu osmislio je američki kardiolog dr. Agatson koji je ovakav način prehrane primjenjivao na srčanim bolesnicima kako bi izgubili na težini i smanjili kolesterol.

 

1. faza

Prva faza ove dijete je najteža i traje 2 tjedna. Konzumiraju se namirnice koje imaju niski udio zasićenih masti, a one sa visokim udjelom treba izbjegavati. Izvori ugljikohidrata su ograničeni. Voće, žitarice i većina mliječnih proizvoda su zabranjeni.

Dozvoljene namirnice u ovoj fazi su: jaja, bjelanjci, morski plodovi, perad, nemasna govedina i svinjetina, nemasni mliječni proizvodi (2 šalice mlijeka ili jogurta dnevno), grah, povrće sa malim udjelom škroba, nezasićene masti.

U ovoj fazi nije dozvoljena konzumacija kolača, sladoleda te zasićenih masnoća, a preporučuje se koristiti maslinovo ulje.

 

 2.faza

U ovoj fazi polako se dodaju ugljikohidrati u prehranu. Gubi se 1-2 kg tjedno te traje sve dok se ne postigne željena tjelesna težina. Preporučuje se dodavati po jednu porciju ugljikohidrata dnevno. Voće poput bobica ili grejpa je dozvoljeno. I dalje je potrebno konzumirati namirnice niskog glikemijskog indeksa.

 

3.faza

Ova faza je faza održavanja tjelesne težine i traje cijeli život. I dalje je potrebno pridržavati se zdravih prehrambenih navika poput konzumacije proteina, povrća, voća, malih obroka od cjelovitih žitarica i nezasićenih masnoća (maslinovo ulje).

 

Prednosti

  • South Beach dijeta je zdravi oblik prehrane
  • konzumiraju se namirnice niskog glikemijskog indeksa
  • u prehranu su uključene sve vrste namirnica (proteini, povrće, voće, žitarice)
  • gubitak tjelesne težine je brz

Nedostaci

  • 1. faza South Beach dijete je najteža
  • za one koji se ne mogu odvojiti od ugljikohidrata, South Beach dijeta je vrlo zahtjevna
  • neravnoteža između proteina i ugljikohidrata može dovesti do manjka vitamina i minerala