Samospoznaja pomaže zdravlju

 

Ono što netko vidi, zna i razumije, način na koji se ponaša, uvijek će biti oblikovano stavovima koje je pojedinac stekao „u svijetu“ u kojem živi. Svaki je pojedinac odgovoran za brigu o sebi samome i u toj mjeri da na pravi način vidi sebe. Važno je stoga da svatko sebi postavi pitanje: “Što jesam, što želim i što mogu biti? Koje emocije me ometaju i blokiraju? Kako se ponašam prema sebi i prema drugima?”.

Samospoznajom ljudi povećavaju broj izbora i uče mijenjati sebe, kako bi ono što rade i osjećaju danas bilo za bolje sutra. Dobro je stoga uočiti sve izbore koje imate i sve načine na koje možete reagirati na njih.

Samospoznaja je prvi korak na putu upravljanja emocijama i zdravljem. Za početak je važno otkriti obrazac tj. kombinaciju misli, emocija i djelovanja koji prethodi lošem raspoloženju ili zdravstvenom poremećaju.

 

Vježba samospoznaje:

1. Razmislite što je prethodilo vašem lošem raspoloženju ili bolesti

Možda ste učinili nešto protiv svojih uvjerenja, radili ste bez odmora, ne možete se osloboditi tuge, straha, ljutnje, već je mimo svoje volje “njegujete” negativnim dijalogom u glavi. Neka događanja oko nas su izvan naše kontrole, ali ono što je uvijek moguće biti u vašoj kontroli su vaše reakcije na ta događanja.

 

2. Identificirajte jednu negativnu poruku

Identificirajte jednu negativnu poruku koju često dajete sebi samima: “Tako si glup/a”, “Nikada ništa od tebe” itd. Opustite se minutu – dvije, sa zatvorenim očima. Mislite na negativnu poruku i izgovorite glasno, u poviku: “Tko kaže ?”. Uočite tko vam pada na um. Promislite, sa kim imate neki nedovršen posao ili odnos, s kojim se trebate nositi. Također sebi postavite pitanje: “Što me čini sretnim-om? Kako sam riješio-la sličan problem u prošlosti?”. Pozitivne potvrde ili samo izjave mogu biti odlične ali moraju ići usporedno s nekom vrstom doživotnog rada, na promišljanju o sebi samima.

 

3. Promjenite obrasce ponašanje

Svi ljudi mogu na jedan dan ne gledati televiziju, ne čitati crnu kroniku, isključiti zalijevače travnjaka ako pada kiša, zamjetiti kakav okus ima hrana, primjetiti kako su napeti i zgrčeni kada voze 25 km više od dozvoljene brzine. Isprobajte stoga tri dana ne gledati televiziju, ne čitati novine, ne razgovarati putem mobitela. Zabilježite i uočite, što ste drukčije doživjeli, vidjeli, osjetili, radili.

 

Otkriti ili samospoznati sebe, vodi ka refleksivnim aktivnostima koji mijenjaju način na koji ljudi spoznaju, razmišljaju, osjećaju, odlučuju i djeluju. Napraviti promjenu je napor vrijedan truda kada je rezultat promjene dobro zdravlje, brže i lakše ozdravljenje, kao i osjećaj zadovoljstva životom.

Saznajte više na: www.akademija.wellness.hr

dr. med. Jelica Popić

jelica-popic

Ravnateljica Učilišta Lovran, Spa Wellness Akademije

Jelica Popić je završila Medicinski fakultet i Pedagoško psihološko obrazovanje za nastavnika u Rijeci, stručni studij iz Kibernetike psihoterapije u Zagrebu, stručno usavršavanje iz TKM medicine u Ljubljani, pohađala je poslijediplomski znanstveni studiji «Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu i turizmu» u Opatiji i medical wellness akademiju- Ausbuildung Reiteralm, Njemačka. Zaposlena je na poslovima ravnateljice i nastavnika u Spa Wellness akademiji, ustanovi za obrazovanje odraslih iz Lovrana – u području zdravlja, wellness-a i turizma.

Uža specijalnost u stručnom radu joj je Health & Wellness coaching. Kaže da svaki pojedinac, partneri, porodica i radna organizacija imaju jedinstvene potencijale i sposobnost da pronađu “put kojim se lakše ide” sa “mjesta” na kojem jesu, prema “mjestu” gdje žele i mogu biti- a da je njezin “put” da im u tome pomaže.

 

.