Proljetna superhrana za svaku dijetu

 

Proljeće nam sa sobom donosi veliko bogatstvo voća i povrća koji su odlična superhrana. Osim što su takve namirnice odličnog okusa, mogu ojačati imunološki sustav, ojačati kosti i pridonijeti cjelokupnom zdravlju. U nastavku pročitajte koje su to sezonske namirnice odlična superhrana u ovo doba godine.

 

Špinat

Ovo lisnato povrće je odličan izvor folne kiseline, vitamina A, B6, C i E te magnezija, mangana, kalcija i kalija. Špinat je odlična superhrana bogata i željezom, zbog čega se posebno preporuča za vegetarijance i vegane.

Kako bi iskoristili sve hranjive tvari iz špinata, najbolje ga je pripremati na pari što kraće. Od nje možete pripremiti i zeleni smoothie u kombinaciji s nekim drugim voćem i povrćem. Na taj će način špinat zadržati sva svoja hranjiva svojstva.

Vitamin C jača imunološki sustav, kalij doprinosi boljem funkcioniranju bubrega i srca, kalcij pomaže za zdrav rast kosti i zubi, a magnezij jača naše mišiće. Osim toga, vlakna koja se nalaze u špinatu, pomažu u mršavljenju i čišćenju tijela od toksina.

 

Mladi luk

Luk je iznimno bogat kvercetinom – antioksidansom koji djeluje kao antihistaminik što je vrlo važno kod sezonskih alergija. Osim toga, kvercetin snižava krvni tlak, štiti od bolesti srca i smatra se jednim od najmoćnijih tvari protiv raka.

Mladi luk sadrži alicin, kemijski spoj koji potiče sitost, pa je dobar i za dijetu. Također smanjuje visoki krvni tlak i jača imunološki sustav.

 

Šparoge

Šparoge su prava riznica vitamina, minerala i vlakana. Najbolji su prirodni izvor folne kiseline i antioksidansa. Imaju samo oko 20 kcal na 100 g, ne sadrže masnoće i kolesterol, te su zbog toga idealna proljetna hrana koja osigurava temeljito čišćenje organizma. Sadrže vitamine A, B, C, E i K, željezo, bakar, mangan, kalij, magnezij, cink.

Šparoge su prije svega poznate po svojem diuretskom učinku. Pospješuju izlučivanje vode i pomažu u oslobađanju organizma od mokraćne kiseline.

Zbog svih svojih ljekovitih svojstava, šparoge bi trebale što češće biti na vašem tanjuru.

 

Artičoke

Artičoke su zbog svojih ljekovitih svojstava vrlo cijenjene. Koriste se za liječenje probavnih smetnji. Također štite jetru i bubrege od toksina i infekcija.

Artičoke sadrže veliku količinu vlakana koja pomažu u radu debelog crijeva, te lutein koji djeluje kao antioksidans i štiti od starenja kože i pojave raka.

Brojne studije su potvrdile da artičoke na prirodan način smanjuju visoki kolesterol, povećavaju razinu dobrog HDL kolesterola i snižavaju razinu lošeg LDL kolesterola. Na taj način su velika pomoć svima onima koji se suočavaju s tim problemom.

Artičoke su vrlo popularne čak i kod ljudi koji se bore s prekomjernom težinom jer su bogate vlaknima i sadrže niske energetske vrijednosti.

 

Jagode

U svibnju su jagode jedno od omiljenih voća koje svi volimo. Odličan su izvor folne kiseline, vitamina C i fenola, koji smanjuje rizik od srčanih bolesti i raka. Folna kiselina je neophodna za naše tijelo, jer njezin nedostatak dovodi do anemije i povećava vjerojatnost nastanka raka na debelom crijevu. Jagode sadrže i elaginsku kiselinu koja sprječava širenje stanica raka i smatraju se jednom od najboljih namirnica za zdravlje kardiovaskularnog sustava.

Ako želite izgubiti višak kilograma, u svoj jelovnik svakako uključite jagode koje imaju malo kalorija, ubrzavaju metabolizam i smanjuju apetit.