Orašasti plodovi: zdrave i hranjive grickalice

 

Orašasti plodovi su nezaobilazan dio naše prehrane, bile one grickalice ili dodatak jelima. U skupinu orašastih plodova spadaju orasi, bademi, lješnjaci, pistacije, kikiriki, kesteni, indijski oraščići, brazilski oraščići i slično. Neki smatraju orašaste plodove kalorijskim bombama koje obiluju masnoćama. Zato ih mnogi ljudi izbjegavaju kada su na dijetama. No, orašasti plodovi sadrže zdrave masnoće – omega 3 masne kiseline koje su vrlo važne za srce i krvne žile.

Kalorijske bombe jesu, ukoliko ih jedemo u velikim količinama, stoga je važno biti umjeren u njihovoj konzumaciji kao i u svim ostalim namirnicama koje unosimo u organizam. Njihova konzumacija ima pozitivne učinke na regulaciju tjelesne težine, razinu kolesterola i smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Mnogo je zdravstvenih prednosti orašastih plodova, a neke od njih vam donosimo u nastavku.

 

Orašasti plodovi su odličan izvor proteina

Orašasti plodovi su dobar izvor proteina, zdravih masnoća, vitamina i minerala. Na 100g orasi sadrže 15.2 g proteina, bademi 21.2 g proteina, lješnjaci 15 g proteina, a kikiriki 25.8 g proteina.

 

Orašasti plodovi opskrbljuju energijom

Orašasti plodovi su bogati zdravim masnoćama i sadrže veliku količinu kalorija. Zbog toga je važno svakodnevno konzumirati malu količinu ovih zdravih grickalica kako ne bi unijeli previše kalorija u organizam. Preporučuje se dnevno konzumirati do 1 šalice orašastih plodova, kako bi od njih dobili sve zdravstvene prednosti. Orašasti plodovi su osnovna stvar koja će vam pomoći da izbjegnete prejedanje. Konzumiranje badema može pomoći da se izbjegne prekomjerna konzumacija hrane. Kao međuobrok možete pojesti šaku orašastih plodova i znati da ste u organizam unijeli nešto bogate hranjive vrijednosti što će vas opskrbiti potrebnom energijom.

 

Orašasti plodovi sadrže puno vlakana

Orašasti plodovi sadrže puno topivih vlakana, koji smanjuju rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti, razinu lošeg (LDL) kolesterola, pomažu regulirati šećer u krvi i daju nam osjećaj sitosti. Na 100g orasi sadrže 6.7g vlakana, bademi 12.2g vlakna, lješnjaci 9.7g vlakana, a kikiriki 8.5g.

 

Odličan su izvor fitosterola

Fitosteroli su biljni steroli koji pomažu smanjiti razinu kolesterola, a konzumacijom hrane bogatom fitosterolima smanjujemo rizik od kardiovaskularnih bolesti.

 

Sadrže zdrave masnoće

Orašasti plodovi sadrže velike količine omega-3 i omega-6 masnih kiselina koje su važne za zdravlje srca i krvnih žila.

 

Sadrže vitamine B skupine

Orašasti plodovi sadrže sljedeće vitamine B skupine: riboflavin, niacin, tiamin, pantotensku kiselinu, piridoksin i folati.

 

Orašasti plodovi su izvor polifenola

Polifenoli su biljni antioksidansi koji štite tijelo od štetnih slobodnih radikala. Sadrže različite vrste polifenola, uključujući resveratrol, lutein, i kriptoksantin.

 

Bogat su izvor cinka, selena i magnezija

Cink je mineral koji ima snažan utjecaj na imunološki sustav, kao i selen. Ključna uloga magnezija je izgradnja i čvrstoća kostiju i zubi. Pomaže u opuštanju mišića i nužan je za normalan rad kardiovaskularnog sustava.