5 navika koje uzrokuju nedostatak energije

 

Da smo zbog nedostatka sna iscrpljeni već znamo, ali to je samo jedan od mnogih razloga koji dovode do iscrpljenosti. Postoji mnogo drugih razloga zbog kojih svakodnevno gubimo energiju i koji uzrokuju kronični umor.

 

1. Nedovoljno tekućine

Čak i mala dehidracija može izazvati nedostatak energije. Vrlo je važno piti dovoljno tekućine kako tijelo ne bi dehidriralo i uzrokovalo malaksalost i pad energije. Preskočite gazirane sokove i kupovne voćne sokove te ih zamijenite vodom.

 

2. Izbjegavanje doručka

Doručak je najvažniji obrok u danu. O njemu ovisi koliko ćemo energije imati tokom dana i koliko ćemo jesti za vrijeme sljedećih obroka. Ako preskočite doručak, vjerojatno ćete cijeli dan biti bez energije. Tijelo za vrijeme spavanja, troši hranu i hranjive tvari, tako da je u jutarnjim satima potrebno imati hranjiv doručak, kako bi opskrbili tijelo energijom za svakodnevne aktivnosti.

 

3. Čaša alkohola

Većina odraslih nakon napornog dana na poslu, posegne za čašom alkoholnog pića kako bi se opustili prije spavanja. No, alkohol zapravo ometa san. Iako može pomoći da brže utonete u san, nakon nekoliko sati djeluje kao stimulans i smanjuje kvalitetu sna. Smatra se da ljudi koji konzumiraju alkohol redovito, imaju nižu razinu prirodnog melatonina u svom tijelu. To može dovesti do poteškoća u spavanju i izazvati nedostatak energije.

 

4. Promjena količine sna tokom vikenda

Tokom vikenda, ljudi obično mijenjaju svoje navike spavanja. Dugo ostaju budni ili se kasno bude. Ako na taj način promijenimo svoje navike spavanja, u ponedjeljak ćemo biti umorni i bez energije. Za vaše tijelo je vrlo bitno da i u dane vikenda idete spavati u uobičajeno vrijeme te da se ne budite puno kasnije od ostalih dana u tjednu. Ako održite svoje navike spavanja tokom vikenda, osjećati ćete se svježe i puni energije za početak radnog tjedna.

[Također pročitajte: 7 savjeta za dobar san]

 

5. Korištenje mobitela u krevetu

Svjetla mobitela, televizora i tableta mogu poremetiti ciklus spavanja. Zbog toga ostajemo duže budni, što dovodi do manjka sna i izaziva nedostatak energije. Vrlo je važno ugasiti sve uređaje onda kada odlučite da je vrijeme za spavanje. Svaka dodatna svjetlost će odvratiti pozornost od sna. Stoga je najbolje držati se pravila: prije spavanja ugasiti sve uređaje i svjetlost jer je mrak najbolje okruženje za dobar i kvalitetan san.

 

Što učiniti kako bi izbjegli nedostatak energije?

Najbolji način za povećanje energije tokom dana su kvalitetni i hranjivi obroci. Općenito pravilo kaže da je potrebno konzumirati hranu koja ima visoki udio vlakana i niski glikemijski indeks. Hrana s visokim glikemijskim indeksom povećava razinu šećera u krvi i energiju, ali ubrzo nakon toga nastaje iznenadni pad energije.

Neke namirnice koje će vam dati potrebnu energiju su rajčice, borovnice, crni grah, orašasti plodovi i zobena kaša.

Važno je biti svjestan da energija nije samo fizička snaga već i mentalno zdravlje. Bez obzira na količinu posla i svakodnevnih obaveza, najvažnije je odvojiti vrijeme za sebe. Stres i napetost mogu uzrokovati dugotrajni umor i nedostatak energije, što može imati posljedice u privatnom i poslovnom svijetu.

Kretanje u prirodi, meditacija i redovito vježbanje povećava snagu, izdržljivost i energiju. Ova vrsta rekreacije nije samo korisna za isporuku kisika i hranjivih tvari do tkiva. Tokom vježbanja se oslobađaju hormoni endorfini, koji povećavaju energiju, raspoloženje i osjećaj sreće!