Jednostavne navike koje će smanjiti i ublažiti migrene

 

Puno ljudi pati od migrene, a njezin uzrok se još uvijek ne zna. Pojavljuje se kao pulsirajuća bol na jednoj strani glave, a praćena je mučninom, povraćanjem, problemima s vidom i osjetljivosti na svijetlo. Kako bi se migrena pravilno i uspješno liječila, potrebno je posavjetovati se s liječnikom koji postavlja dijagnozu i propisuje odgovarajući lijek. No, postoje neke jednostavne navike koje mogu smanjiti napadaje migrene i ublažiti njezine simptome.

 

Više manjih međuobroka

Ukoliko između obroka prolazi previše vremena, razina šećera u krvi pada, što može izazvati migrene. Imajte više manjih obroka između onih glavnih i to u obliku orašastih plodova i sušenog voća. Ne zaboravite piti dovoljno tekućine. Dehidracija također može donijeti glavobolje.

 

Vitamin B2 i magnezij

Istraživanja su pokazala da vitamin B2 (riboflavin), magnezij i koenzim Q10 mogu pomoći kod migrene. Nedostatak vitamina i minerala možemo nadomjestiti unošenjem određenih namirnica u organizam.

Vitamin B2 se može naći u jetri, govedini, mlijeku i mliječnim proizvodima, cjelovitim žitaricama, zelenom lisnatom povrču i ribi. Magnezij se nalazi u zelenom lisnatom povrću, orašastim plodovima, sjemenkama bundeve, paprici, smokvama i bananama.

 

Više vegetarijanskih obroka

Istraživanja su pokazala da prehrana bogata voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i mahunarkama može smanjiti učestalost glavobolja za 70%.

 

Gibanje na svježem zraku

Švedska studija o ljudima koji su patili od migrene, pokazala je da biciklizam tri puta tjedno značajno doprinosi smanjenju napadaja migrene. No, biciklizam nije jedina aktivnost koja će pomoći. Trčanje, šetnja i bilo koja aktivnost na svježem zraku će također doprinijeti ublažavanju migrene. Takve vanjske aktivnosti se preporučuju tri puta tjedno, no budite umjereni i osluškujte svoje tijelo jer preintenzivno vježbanje može izazvati migrene.

 

Ublažite stres

I stres uzrokuje migrene, no on je nažalost prisutan kod većine ljudi. Teško ga je ublažiti, ali možete probati tako da odvojite vrijeme za sebe i radite ono što vas veseli i smiruje. Nakon radnog vremena, ostavite posao iza sebe ako je to moguće i provedite slobodno vrijeme sa bližnjima i prijateljima. Stresne situacije dočekajte smireno i odluke donosite „hladne glave“.

 

Razmislite o kontracepciji

Lijekovi koji sadrže estrogen, uključujući i kontracepcijske pilule ili lijekove za hormonske nadomjesne terapije, mogu pogoršati migrenu. Pitajte svog liječnika o opcijama koje imate na raspolaganju.

 

Dobar san

Nedostatak sna je također jedan od uzroka migrene. Svakodnevne naporne ili manje naporne aktivnosti zahtijevaju puno energije, za što je potreban dobar i zdrav san. Svjetla mobitela, televizora i tableta mogu poremetiti ciklus spavanja. Zbog toga ostajemo duže budni, što dovodi do manjka sna i nedostatka energije, te do pojave glavobolja.

 

Vođenje ljubavi

Vođenje ljubavi može imati pozitivan učinak na stres i simptome migrene. Za to su odgovorni endorfini, hormoni sreće, koji se otpuštaju tokom seksualnog odnosa i tako smanjuju glavobolju.