6 najčešćih pogrešaka tokom mršavljenja

 

U današnje vrijeme, kada su dostupne različite vrste dijeta, trebali bi pažljivo odabrati onu koja odgovara našim životnim navikama i ciljevima. Čak i bez određene dijete, uz pažljiv odabir namirnica i tjelovježbu, možemo izgubiti neželjene kilograme na „bezbolan“ način.

Vrlo je važno ne raditi uobičajene pogreške tijekom mršavljenja kako bi što uspješnije došli ka cilju. Izbjegavanje važnih obroka i izgladnjivanje su samo neke od loših stvari koje ljudi često prakticiraju misleći da rade dobru stvar. U nastavku doznajte koje su to najčešće pogreške tijekom mršavljenja koje često radimo, a nisu dobre za zdravlje.

 

Pijete manje od  1 litre vode dnevno

Voda povećava elastičnost kože, potiče metabolizam i ispunjava prazan želudac, te smanjuje glad. Vrlo je važno piti dovoljno tekućine (2 l vode dnevno), jer je voda važna za čovjekovo zdravlje. Najbolji je izbor voda bez okusa, nezaslađeni čaj i limunada. Takvi napici ispunjavaju vaš želudac bez kalorija ili sa vrlo malo kalorija. Bočica vode u torbi je najbolji izbor za zaposlene.

Čaša tople vode s malo svježe iscijeđenog limuna ujutro, čisti crijeva i uklanja prljavštinu koja se nakupila u njima prethodnog dana. Uz to, čaj od koprive je odličan za mršavljenje jer potiče metabolizam i izlučivanje vode.

[Također pročitajte: Čaj od đumbira za zdravo mršavljenje]

 

Preskačete prvi obrok u danu – doručak

U želji da što brže izgubite nekoliko kilograma, ne izbjegavajte doručak! Doručak je energija koja vas podiže u jutarnjim satima i o njemu ovisi daljnji unos hrane u organizam.

Priuštite si zdrav i kvalitetan doručak. Na taj ćete način poboljšati metabolizam i produljiti sitost do sljedećeg obroka. Nakon doručka se postupno smanjuje unos ugljikohidrata u obrocima jer u drugoj polovici dana nije potrebno toliko energije kao ujutro.

Žitarice su odličan izbor za doručak, i to u kombinaciji s mlijekom ili jogurtom koji su dobar izvor kalcija i proteina. Zobena kaša sa dodatkom svježeg voća je također pametan izbor za prvi obrok u danu.

 

Jedete previše slanu hranu

Iako sol sadrži natrij i kalij, minerale koji su potrebni za zdravo funkcioniranje organizma, prekomjerna količina soli u tijelu može uzrokovati povećanje krvnog tlaka, potaknuti apetit i uzrokovati nadutost. Što manje konzumirajte prerađene namirnice koje sadrže sol; slanina, šunka, salama i gotovi umaci. Jela začinite raznim suhim i svježim začinskim biljem kako bi trebali što manje soli.

 

Ne jedete različite vrste namirnica

Dnevna prehrana treba biti raznovrsna, kako bi vaše tijelo dobilo sve potrebne hranjive tvari za normalan rad. Redovito konzumirajte namirnice bogate proteinima, ugljikohidratima, mastima i vlaknima. Neka vaša prehrana bude bogata svježim voćem i povrćem, mliječnim proizvodima, manje masnim mesom i nezasićenim mastima. Masti trebaju činiti oko 30 posto dnevnog unosa energije, a visok udio masti treba biti iz nezasićenih izvora.

 

Poslužujete hranu na velikim tanjurima

Naučeni smo da pojedemo sve ono što nam se nalazi na tanjuru. Vrlo često smo siti i prije nego što sve pojedemo, ali „gladne oči“ i želja da ispraznimo tanjur budu jači. Stoga servirajte obrok na manjim tanjurima jer će to psihički drugačije djelovati na vas. Uživajte u svakom obroku i jedite polako, kako bi na vrijeme shvatili kada ste zapravo siti.

 

Cijeli dan ništa ne jedete

Preskakanje obroka i izgladnjivanje vam neće pomoći u zdravom mršavljenju. Tijelo treba stalnu opskrbu energijom kako bi moglo pravilno funkcionirati, stoga si priuštite redovite obroke. Osim glavnih obroka, u svoj plan prehrane uvrstite i dva međuobroka u obliku jedne jabuke, šake orašastih plodova ili jogurta. Na taj ćete način dati tijelu potrebnu energiju i produljiti osjećaj sitosti.