Najbolje namirnice koje će ublažiti proljetne alergije

 

Svi jedva čekaju dolazak proljeća, no za neke ljude najljepše godišnje doba predstavlja pravu noćnu moru. Kako drveće počinje cvjetati i zrak se počinje puniti peludom, osobe koje pate od alergija započinju godišnji “ritual” kihanja i šmrcanja. U medicini je to poznato kao sezonski alergijski rinitis ili peludna groznica.

U najvećem broju slučajeva, za proljetne alergije doktori preporučuju razne antihistaminike koji smanjuju količinu histamina u tijelu kao i dekongestive koji čiste nos od sluzi i ublažavaju začepljenje. Koriste se i kapi za oči koje ublažavaju svrbež i suzenje očiju. Iako se mnogi lijekovi mogu naći u slobodnoj prodaji, najbolje se konzultirati s liječnikom prije konzumacije.

 

Hranom protiv proljetne alergije

U slučaju alergije stručnjaci preporučuju konzumiranje orašastih plodova, osobito badema jer obiluju magnezijem i vitaminom E. Magnezij ublažava kašalj i kihanje, dok vitamin E jača imunitet, štiti organizam od slobodnih radikala i sprječava upale.

Potrebno je konzumirati i namirnice bogate vitaminom C koji jača imunitet i pomaže u borbi protiv alergija. Najbolji izvori vitamina C su citrusi, zeleno lisnato povrće, nar i crvena paprika.

Istraživanja su pokazala da kelj sadrži fitokemikalije, posebno karotenoide koji ublažavaju alergijske reakcije. Da bi se ove ljekovite tvari maksimalno iskoristile, kelj treba konzumirati sa maslinovim uljem jer masnoće pospješuju njihovu apsorpciju.

Osim toga, treba povećati i unos vitamina B6 jer olakšava disanje i napadaje alergije. Najviše ga ima u pivskom kvascu, pšeničnim klicama, pšeničnim mekinjama, dinji, kupusu, kelju, špinatu i mahunarkama.

Istraživanja su pokazala da su osobe koje redovito jedu jabuke, bolje zaštićene od alergija i astme zahvaljujući flavonoidu kvercetinu koji efikasno djeluje protiv upala. Kora od jabuke je također bogata antioksidansima, posebno polifenolima koji štite stanice od oštećenja. Nikako ne treba zaboraviti niti crveni i bijeli luk koji također obiluju kvercetinom i djeluju poput antihistaminika što ih čini efikasnim u prevenciji i ublažavanju proljetnih alergija.

Omega-3 masne kiseline su također poznate po svom protuupalnom djelovanju, stoga je potrebno redovito konzumirati lanene sjemenke, chia sjemenke, riblje ulje, losos.

Probiotici su odlični za dobar rad crijeva ali i za ublažavanje simptoma proljetne alergije. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji su pili jogurt, imali manje razine antitijela koje aktiviraju simptome alergije.

 

Koju hranu izbjegavati?

Pojedine namirnice mogu izazvati jačanje simptoma alergije. Kapsaicin, sastojak koji papričici daje ljuti okus, može uzrokovati simptome slične alergiji – curenje nosa, kihanje i suzenje očiju. Preporučuju se izbjegavati celer i breskve, ali i alkohol jer njihovi sastojci proizvode histamine koji uzrokuju alergije.