Najbolja hrana za jačanje kose

 

Tko ne želi gustu, sjajnu i bujnu kosu? Stanje naše kose može biti pokazatelj ukupnog zdravlja, mladosti, pa čak i fizičke privlačnosti. Kao i naša koža, kosa također pomaže u regulaciji tjelesne temperature i zadržava glavu toplom. Iako stres, genetika, farmaceutski proizvodi i hormonalni problemi utječu na našu kosu, prehrana također ima veliku ulogu u zdravlju, funkciji i izgledu kose. Gotovo svaki nutritivni nedostatak može utjecati na zdravlje naše kose, kože i noktiju. Iz tog razloga vam otkrivamo koja je najbolja hrana za jačanje kose i njezino zdravlje.

 

Orašasti plodovi 

Orašasti plodovi su odličan izvor esencijalnih masnih kiselina, osobito brazilski oraščići, indijski oraščići, bademi i orasi. Oni sadrže minerale kao što su selen i cink, koji su važni u razvoju zdravog tkiva, posebice na vlasištu. Orasi su vrlo važni za zdravlje kose jer su bogati omega-3 masnim kiselinama i cinkom. Istraživanja su pokazala da nedostatak cinka može dovesti do povećanog ispadanja kose.

 

Cjelovite žitarice

Žitarice, kao što su smeđa riža, pšenica, ječam, zob, quinoa, proso i pir, sadrže vlakna, vitamin B, željezo, cink i silicij. Istraživanja su pokazala da su žene koje su dobivale 10 mg silicija dnevno tijekom 9 mjeseci, imale deblju i jaču kosu te povećanu elastičnost vlasi.

 

Tamno zeleno povrće

Većina tamnog zelenog povrća, kao što su brokula, kelj, špinat i blitva, su veliki izvor vitamina A i željeza. Vitamin A je neophodan za proizvodnju prirodnih ulja koja našoj kosi daju sjaj i elastičnost. Tamno zeleno povrće također sadrži željezo i kalcij, koji su vrlo važni za zdravlje kose.

 

Mahunarke

Folikuli kose su građeni od 50-100 različitih proteina, stoga je tajna čvrste i bujne kose, konzumiranje istih. Mahunarke su odličan izvor proteina, osobito za vegetarijance. Osim proteina, većina mahunarki sadrži željezo, cink i vitamine B kompleksa, uključujući biotin-B7 i folnu kiselinu-B12.

 

Sjemenke

Sjemenke kao što su crni sezam, lan, suncokretove, bundeve i chia sjemenke, ukusan su način za dodavanje biljnih bjelančevina i esencijalnih masnih kiselina; dvije nutritivne komponente ključne za zdravu kosu. Vjeruje se da crni sezam jača kosu u korijenu, aktivira vlasište i potiče pravilan rad metabolizma. Mogu se dodati u salatu, rižu, jogurt, zobene pahuljice ili kruh.

 

Riba

Ribe kao što su losos, sardine, skuše, pastrve i srdele su visokokvalitetni izvori proteina, željeza te omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Te su masne kiseline od ključne važnosti za zdravlje kose, kože i noktiju. Pomažu stimulirati rast kose, održavaju zdravlje kostiju i reguliraju metabolizam. Ova ulja također mogu pomoći suhoj kosi i vlasištu te joj dati sjaj.

 

Jaja

Za zdravlje kose je vrlo važan vitamin B7, odnosno biotin; hranjiva tvar koja se nalazi u žumanjku. Istraživanja su pokazala da biotin štiti folikul dlake i sprječava lomljenje kose. On također jača nokte, povećava debljinu kose i potiče njezin rast.

 

Kurkuma

Kurkuma, začin koji potječe iz Indije, se već stoljećima koristi za mnoga stanja i bolesti. Kada se konzumira, kurkuma stimulira tijelo na proizvodnju prirodnih steroida i kortikosteroida čime se smanjuju upale i otekline. Gubitak kose može biti povezan i s upalnim procesom. Istraživanja su pokazala da kurkuma potiče rast kose te ju jača i obnavlja.