Montignac dijeta

 

Montignac dijeta je uravnotežen plan prehrane

Montignac dijeta je način prehrane koji ne ograničava količinu unosa hrane. To je uravnotežen plan prehrane, gdje se konzumira hrana iz svake kategorije: bjelančevine, ugljikohidrati i masti. Ova metoda podučava zdrave prehrambene navike koje omogućuju postizanje željene tjelesne težine, sprječavaju rizik od debljanja, dijabetesa tipa II te smanjuju rizik od srčanih bolesti. Montignac dijeta sastoji se od 2 faze.

 

1.faza

Glavni cilj ove faze je gubitak kilograma. Tijekom prve faze osoba bi trebala promijeniti svoje prehrambene navike. Umjesto „loših“ ugljikohidrata i masti potrebno je konzumirati „dobre“. Ova faza je relativno jednostavna i ne uključuje ograničenja u količini hrane. Obroci su uravnoteženi i uključuju proteine, vlakna, vitamine i minerale. Nema osjećaja gladi jer se jede onoliko koliko je potrebno da se izbjegne glad. Važno je imati 3 obroka dnevno i ne propustiti niti jedan. Također treba izbjegavati jelo između obroka.

U ovoj fazi postoje 2 vrste obroka:
1) Brzi proteinski obrok (meso ili riba) s ugljikohidratima koji imaju niski glikemijski indeks (35 ili manji) kao npr. leća, slanutak, zeleno povrće.
2) Obrok bogat ugljikohidratima i proteinima bez zasićenih masti

Doručak se može sastojati od:
– dobrih ugljikohidrata (integralni kruh, muesli od cjelovitih žitarica bez šećera, džem bez šećera)
– mliječnih proizvoda ( svježi malomasni sir ili nemasni jogurt)
– pića ( obrano mlijeko, kava bez kofeina, čaj, svježi voćni sok bez šećera ili sojino mlijeko)
– voća (naranče, mandarine, grejp, kivi, jabuke, kruške, jagode, smokve, marelice, šljive)
– proteina ( kajgana, kuhana jaja, pečena jaja, slanina, kobasice, kuhana šunka, sir)

Ručak se može sastojati od:
– ribe ( losos, skuša, tuna, srdele, smuđ, bakalar, list, pastrva)
– mesa ( piletina, puretina, svinjetina, govedina, teletina, janjetina)
– povrća ( grah, brokula, patliđan, tikvice, špinat, celer, kupus, poriluk, rajčica, luk, paprika, cvjetača, repa, zelena salata)

Preporučuje se izbjegavati alkohol u 1.fazi ako se želi izgubiti više kilograma. Večera bi trebala biti laganija od ručka ( povrtna juha, juha od rajčica, kuhano povrće, riža). Potrebno je izbjegavati sve vrste grickalica između obroka te pića sa dodanim šećerom. Trajanje ove faze ovisi o tome koliko kilograma se želi izgubiti. To može trajati od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci.

 

2. faza

Ova faza je faza održavanja tjelesne težine. Sva pravila iz 1.faze vrijede i ovdje. Za doručak se i dalje jede integralni kruh ali se može kombinirati sa malo maslaca. Za ručak se, uz sve što je dozvoljeno u prvoj fazi, mogu uvesti namirnice sa visokim glikemijskim indeksom (riža, krumpir) ali ne često. Voće treba jesti na prazan želudac. Iznimka može biti crveno voće (jagode, borovnice, kupine). Ono se može konzumirati nakon obroka.