8 namirnica koje sadrže velike količine šećera

 

Brzi tempo života može otežati kontrolu unosa hranjivih tvari u organizam. Šećer je jedan od tih hranjivih tvari, koji je potreban stanicama u tijelu. Međutim, konzumiranje velike količine šećera povećava rizik od nekih zdravstvenih problema kao što su pretilost, dijabetes tipa 2 pa i kvarenje zubi.

 

Koja je preporučena doza unosa šećera?

Početkom 2014. godine, Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) upozorila je na smanjenje dnevnog unosa šećera na 5% od ukupnih dnevnih kalorija, s ciljem smanjenja zdravstvenih problema. To znači da žene ne bi trebale konzumirati više od 5-6 žličica šećera dnevno (25g), a muškarci 7-8 žličica (35g).

 

Svakodnevne namirnice sadrže velike količine šećera

Umak od rajčice jedan je od najčešćih proizvoda u kojim se skriva šećer. Dodaje se zbog kiselosti rajčica, a može biti i do 1/3 sadržaja umaka.

Kupovni preljevi za salate također sadrže veliki udio šećera, pogotovo oni koji imaju manje masnoće. Proizvođači im uklanjanju masnoće, a dodaju šećer i sol za poboljšanje okusa. Najzdravija opcija je još uvijek napraviti svoj preljev za salatu pomoću male količine maslinovog ulja, svježeg soka od limuna ili balsamico octa.

Voćni jogurti sadrže velike količine šećera, čak i oni sa niskim udjelom masnoća. Neki jogurti sadrže i do 20 g šećera (5 žličica) po porciji. Radije se odlučite za obični jogurt i dodajte mu svježe voće.

Juhe iz vrećice također imaju dodane šećere koji im produžuju njihov vijek trajanja. Neke juhe sadrže i do nekoliko čajnih žličica šećera po porciji. Pročitajte etikete na vrećici juhe prije nego što ih stavite u svoje košarice ili još bolje, napravite vlastitu povrtnu ili mesnu juhu.

Ako mislite da su kupovne energetske pločice dobar izbor za doručak ili užinu tijekom dana, razmislite ponovo. Većina tih pločica obiluje šećerom. Sastoje se od zdravih vlakana, orašastih plodova i grožđica, ali sadrže i mnoge različite vrste šećera. Umjesto toga napravite domaće energetske pločice.

Mnoge vrste kruha i peciva također sadrže šećer, naročito bijeli kruh. Danas se u nekim trgovinama može naći kruh sa deklaracijom, pa dobro proučite njegov sastav. Ili još bolje, napravite svoj domaći kruh.

Kupovni voćni sokovi sadrže puno dodanog šećera, čak do 4 g na 2 dcl soka. Izbjegavajte kupovne sokove i umjesto njih popijte svježe cijeđeni sok od svježeg voća.

Kečap je još jedan proizvod koji sadrži mnoštvo skrivenog šećera kojem je cilj ublažiti kiselost rajčice. Na 100 g sadrži čak i do 20 g šećera.

Važno je znati koliko se šećera skriva u hrani, kako bi mogli kontrolirati njegov unos u organizam. Zbog toga je potrebno dobro čitati deklaracije i biti upoznati sa svim sastojcima koje se nalazi u proizvodu koji kupujemo.

 

Pogledajte sastojke na etiketi proizvoda

Proučite količinu ugljikohidrata na proizvodima koje kupujete. To uključuje prirodne i dodane šećere. Manje od 5g šećera na 100 g je niski udio, a više od 15 g je visoki udio šećera.

Provjerite popis sastojaka koji završavaju na „oza“ (glukoza, saharoza, fruktoza, laktoza i maltoza). Sve su to oblici šećera. Što više ima takvih sastojaka, to proizvod sadrži više šećera.