Kako zimi osigurati dovoljno vitamina D?

 

Vitamin D ili sunčani vitamin je jedan od najvažnijih vitamina za cjelokupno zdravlje čovjeka. U tijelu se oslobađa tokom izlaganja sunčevim zrakama. Vitamin D u našem tijelu ima mnoge funkcije, a jedna od najvažnijih je njegova uloga u regulaciji metabolizma kalcija. Unatoč njegovoj važnosti za zdravlje, istraživanja pokazuju da ljudi vrlo često imaju nedostatak vitamina D. Problem je posebno izražen za vrijeme zimskih mjeseci, jer u tom periodu ima vrlo malo sunčevih zraka.

 

Vitamin D i njegove funkcije

Vitamin D se nalazi u dva oblika; kao vitamin D2 i vitamin D3. Vitamin D regulira apsorpciju kalcija i fosfora, jača imunološki sustav, a osim toga vrlo je bitan za mišiće, zube i kosti. Novija istraživanja su pokazala da vitamin D igra važnu ulogu u smanjenju rizika od razvoja mnogih bolesti kao što su multipla skleroza, srčane bolesti i virusne infekcije.

 

Znakovi nedostatka vitamina D

Znakovi nedostatka vitamina D se vrlo često zanemaruju jer mogu biti nejasni.

Neki od najčešćih znakova su:

  • Bolovi u mišićima i slabe kosti
  • Veća osjetljivost na bol
  • Problemi s desnima (natečenost, crvenilo, krvarenje)
  • Visoki krvni tlak
  • Kronični umor i pospanost
  • Promjene raspoloženja

 

Kako zimi osigurati dovoljno vitamina D?

Problem nedovoljnog unosa vitamina D posebno je izražen u zimskim mjesecima, jer je izloženost suncu puno manja nego u ljetnim mjesecima.

Tjelesnu potrebu za vitaminom D možemo ispuniti putem hrane, sunčevih zraka ili dodataka prehrani. S obzirom da je vitamin D vrlo teško nadomjestiti samo hranom, u zimskim mjesecima se preporučuje njegov unos u obliku suplemenata.