5 načina kako iskoristiti prezrele banane

 

Koliko ste puta bacili prezrele i smeđe banane, misleći da ih više nikako ne možete iskoristiti? Rijetko tko ih takve voli, ali upravo te banane su odlične za različita ukusna jela, slastice i napitke.

 

Smoothie

Banana je jedna od najboljih namirnica za smoothie jer daje potrebnu kremastu teksturu, te fin i bogat okus. Može se kombinirati sa različitim voćem; šumskim voćem, breskvama, jabukama, ananasom ali i povrćem. Složite svoju omiljenu kombinaciju banane, voća i povrća, dodajte led za svježinu, začine za aromu i uživajte u zdravom napitku.

 

Sladoled

Sladoled od banane je najjednostavniji i najzdraviji sladoled kojeg možete napraviti od samog jednog sastojka – zrelih banana! Za bolji i drugačiji okus možete dodati sastojke poput tamne čokolade, kakaa, maslaca od kikirikija, orašaste plodove ali i drugo voće. Kombinacija je puno, a na vama je da izaberete svoju.

Jednostavno narežite 2 zrele banane (ili više) na kolutiće i stavite ih u zamrzivač na 2 sata. Nakon toga ih premjestite u blender i miksajte sve dok ne dobijete kremastu teksturu. Ako želite sladoled bez dodataka, onda je nakon ovog koraka postupak gotov! No, ako želite dodati još nešto, sada je vrijeme za to. Na primjer, dodajte žlicu kakaa i grubo mljevene bademe, te ponovno miksajte nekoliko sekundi. Premjestite sladoled u čašice i stavite u zamrzivač. Za još bogatiji okus, bananama možete dodati i malo kokosovog ili bademovog mlijeka.

 

Kruh od banane

Kruh od banane zbog svoje teksture i slatkoće više podsjeća na kolač, pa se ovaj kruh od banane posebno sviđa ljubiteljima kolača. Priprema je vrlo jednostavna i brza; traje svega nekoliko minuta dok se ne izmješaju svi sastojci. Za malo drugačiju teksturu, u ovaj kruh od banane možete dodati orahe, bademe, lješnjake, komadiće čokolade, kokos i slično.

U posudi zgnječite 3 zrele banane, dodajte im 1 jaje i 50 g maslaca pa sve dobro promiješajte. Dodajte 250 g glatkog brašna, 150 g šećera, 1 žličicu sode bikarbone i prstohvat soli pa miješajte dok se ne sjedini. U smjesu naribajte limunovu koricu, dodajte malo ruma i 2 žlice meda. Na kraju dodajte sjeckane orahe i sve dobro promiješajte. Ulijte u kalup obložen papirom za pečenje i pecite oko 45 min na 170°C.

 

Keksi od banane

Za ove kekse potrebna su samo 2 sastojka i 15 minuta vremena! Vrlo su prilagodljivi jer u njih možete staviti dodatak po vlastitom ukusu. To mogu biti bademi, orasi, lješnjaci, sušeno voće, cimet i slično. Odličan su izbor za zdravi i dijetni jelovnik jer imaju vrlo malo kalorija, pa ih možete jesti u bilo koje doba dana. Ako niste jedni od onih koji paze na liniju, možete ih umočiti u čokoladu, dodati sladilo ili na primjer malo kokosovog brašna.

Ogulite dvije zrele banane, izgnječite ih i prelijte sa nekoliko kapi limunovog soka. Dodajte im 100 g mekih zobenih pahuljica i miješajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Po želji možete dodati sjeckane bademe ili orahe, tamnu čokoladu, suho voće ili sladilo. Na papir za pečenje žlicom stavljajte smjesu i oblikujte ju. Pecite na 200°C oko 15 minuta ili dok lagano ne posmeđe. Ostavite ih da se ohlade.

 

Puding od banane

Od banane možemo napraviti i puding kojeg mogu jesti čak i oni koji su na dijeti ili paze na prehranu. Uz dodatak avokada i kakaa, dobit ćete ukusan i vrlo zdrav puding čija je priprema jednostavna i brza.

1 avokado, 2 zrele banane, 2.5 žlice kakaa, 1 žlicu meda i 3 žlice mlijeka stavite u blender i miksajte dok ne dobijete finu kremu. Servirajte u posudicama i ukrasite bananom ili sjeckanim bademima.