6 namirnica koje čine zube zdravima

 

Svi smo upoznati s činjenicom da postoji širok izbor namirnica koje mogu oštetiti zube te da ostaci hrane i bakterije koje se nalaze u ustima mogu uzrokovati karijes. Redovito četkanje zubi i čišćenje zubnim koncem, važno je za održavanje dobrog oralnog zdravlja. No, jeste li znali da postoji određena vrste hrane koja je zapravo dobra za vaše zube i može imati velike prednosti za njihovo održavanje? Pogledajmo neke od njih.

 

Grožđice

Poznato je da šećer može pomoći bakterijama da oštete zube dopuštajući im da ostanu na površini. Međutim, grožđice sadrže drugu vrste šećera koja nije toliko štetna. Fitokemikalije pronađene u grožđicama imaju sposobnost da unište bakterije odgovorne za razvoj plaka. Neka istraživanja su čak pokazala da su grožđice također dobre za desni, jer neki od spojeva koji se nalaze u njima, mogu napraviti reprodukciju bakterija koje su odgovorne za bolesti desni.

 

Brusnice

Brusnice su dobar primjer hrane koja je korisna za vaše oralno zdravlje. Sadrže polifenole koji ne dopuštaju nastanak plaka na zubima. Međutim, zbog ne tako privlačnog okusa, proizvodi od brusnica sadrže velike količine šećera što naravno nije dobro za zdravlje zubi. Stoga je najbolje jesti svježe brusnice koje nemaju dodanog šećera.

 

Crni čaj

Osim što je zdrava zamjena za kavu, crni čaj ima i druge zanimljive prednosti. Baš kao i brusnice, također sadrži polifenole. Istraživanja su pokazala da 3-4 šalice crnog čaja dnevno, smanjuje količinu bakterija u ustima. Nije velika greška dodate li čaju malo šećera jer će on i dalje pomagati u borbi protiv propadanja zubi. Crni čaj također može pomoći kod lošeg zadaha jer neutralizira sumporne spojeve, koji su odgovorni za neugodne mirise. Ako ne volite piti ovaj čaj, trebali biste znati da ispiranje usne šupljine s njim, također ima svoje prednosti.

 

Sir

Postoje brojne prednosti kada je riječ o mliječnim proizvodima. Neke vrste sira mogu pomoći da izgubite na težini te uravnotežite razinu šećera u krvi. Odličan je izvor proteina, što je presudno za pravilan razvoj mišića. Ako govorimo o utjecaju koji ima na naše cjelokupno oralno zdravlje, moramo spomenuti da su neke studije pokazale da sir smanjuje razinu kiseline u ustima, čime se usporava razvoj bakterija. Preporučuje se jesti sir na kraju obroka ili kao međuobrok kako bi se neutralizirale stvorene kiseline iz prehrane bogate ugljikohidratima. Naravno, svi znamo da je sir vrlo bogat kalcijem, što ga čini još poželjnijim za zdravlje zubi.

 

Jabuke

Ovo ukusno voće je s razlogom dobilo kraljevsku titulu. Ne postoji uravnotežena prehrana koja ne uključuje jabuke. Bogate su svim vrstama vitamina, minerala, prehrambenim vlaknima i lako probavljivim ugljikohidratima, što ih čini korisnim za zdravlje. Kada je riječ o zubima, konzumiranje jabuka može pomoći u njihovom održavanju. One povećavaju proizvodnju sline u ustima koja ispire bakterije. Prirodna vlakna u koži i mesu jabuke, pomažu čistiti jezik i desni te uklanjaju veći dio plaka koji je odgovoran za loš zadah. Žvakanje jabuke za međuobrok, mehanički će očistiti zube.

 

Brokula

Brokula radi dvije korisne stvari za zube. Pomaže održati zube bijelima i štiti caklinu. Bogata je vitaminima C i E, koji pomažu tijelu u ozdravljenju. Dobar je izvor kalcija, vitamina B2 i folne kiseline. Sirova brokula je najbolja metoda za jelo, jer se zbog njene hrskavosti proizvodi više sline. S obzirom da nemamo naviku jesti sirovu brokulu, drugi najbolji način za njeno konzumiranje je kuhati ju na pari. Brokula kuhana u kipućoj vodi, može izazvati gubitak svih vitamina i hranjivih tvari te se zbog toga ne preporučuje pripremati ju na taj način.

 

Hrana neće zaštititi zube ako se zanemaruje oralna higijena

Sva gore navedena hrana može pomoći u održavanju zdravih zubi, ali ne treba ih koristiti kao zamjenu za oralnu higijenu. Četkanje zubi kada se probudite, nakon velikih obroka i prije nego što odete u krevet, ne smije se zanemariti bez obzira na to što ćete jesti tokom dana. Ako se bojite zubara, uložite malo truda u održavanje zubi i imajte na umu da problemi s njihovim kvarenjem mogu biti okidač za neke veće probleme kao što su koronarne bolesti i probavni problemi.