Dukan dijeta: 4 faze do vitke linije

Dukan dijeta je podijeljena u 4 faze

Dukan dijeta je u pravilu proteinska dijeta u kojoj se konzumira 100 namirnica. 72 ih je životinjskog podrijetla, a 28 biljnog podrijetla. Osmislio ju je dr.Pierre Dukan i podijelio u 4 faze: faza napada, faza gubljenja kilograma, faza konsolidacije i faza stabilizacije.

 

1.Faza napada

Ova faza je prvi korak dijete u kojem se gubi 2-3 kg unutar 2-10 dana. Jedu se proteini u neograničenim količinama ali je važno da imaju niski udio masti. Mogu se jesti sve vrste mesa; teletina, govedina, piletina i puretina (bez kože), riba i morski plodovi, jaja (žumanjci-do 4 tjedno), soja, nemasni mliječni proizvodi (mlijeko, jogurt, sir). Jedini izvor ugljikohidrata koji se može konzumirati u ovoj fazi je zob. Potrebno je piti najmanje 1,5 l vode dnevno.

 

2. Faza gubljenja kilograma

Ovo je faza gubitka kilograma koja traje onoliko dugo koliko kilograma se želi izgubiti. Gubi se 1 kg tjedno. Dakle, ako netko želi izgubiti 15 kilograma, ova faza traje 15 tjedana. U ovoj fazi se izmjenjuje unos proteina s unosom povrća. Npr. jedan se dan jede samo meso, a sljedeći dan meso u kombinaciji s povrćem. Ovo izmjenjivanje traje tijekom cijele faze.

U ovoj fazi dodaje se 28 namirnica biljnog podrijetla. Voće se ne smije konzumirati. Povrće se može konzumirati u neograničenim količinama sve dok nema škroba. Mrkva, kukuruz i grašak nisu dozvoljeni dok npr. špinat, zelena salata, mahune, rajčice, krastavci, brokula, tikvice i paprike jesu. Uz povrće jede se i neograničena količina proteina sa malim udjelom masnoće iz prve faze. I dalje je potrebno uzimati 1,5 l vode te zob.

 

3. Faza stabilizacije

Trajanje ove faze ovisi o izgubljenim kilogramima u prethodne dvije faze. Računa se tako da se svakih 0,5 izgubljenih kilograma pomnoži sa 4,5 dana. U tom slučaju, osobi koja je smršavila 10 kg, ova faza traje 90 dana (20 x 4,5).

Konzumira se neograničena količina mesa i povrća u danu, kao i jedan komad voća sa niskim udjelom šećera, jedna porcija sira i 2 kriške integralnog kruha. Dopušteno je imati 1 ili 2 porcije škroba tjedno (tjestenina, riža, krumpir). U ovoj su fazi dozvoljena dva neograničena obroka tjedno u kojima se jede hrana po izboru. Razmak između njih mora biti najmanje jedan dan. Jednom u tjedan dana potrebno je jesti samo proteine (meso).

 

4. Faza održavanja

Ova faza je dugoročno održavanje željene tjelesne težine. Može se jesti hrana po izboru, sve dok se pridržava nekoliko jednostavnih pravila:
1. Jednom tjedno potrebno je imati proteinski dan
2. Potrebno je jesti 3 žlice zobi dnevno
3. Preporučuje se šetati barem 20 minuta dnevno

 

Prednosti

  • rezultati dijete su vrlo uspješni
  • moguće je izgubiti puno kilograma
  • nema brojanja kalorija
  • Dukan dijeta je način prehrane za cijeli život

 

Nedostaci

  • na početku dijete može doći do padanja u ketozu zbog izbacivanja ugljikohidrata
  • ograničen izvor namirnica
  • vegetarijancima ova vrsta dijete neće biti najbolji izbor