Dr. Phil dijeta

Dr. Phil je u svojoj knjizi opisao 7 koraka dijete

Dijeta dr. Phila, koju je osmislio psiholog Dr. Phil McGraw, podrazumijeva 7 koraka koji rezultiraju smanjenjem tjelesne težine. Temelji se na pravilnoj prehrani, redovitoj tjelovježbi i načinu na koji doživljavamo hranu. Dr.Phil najviše pozornosti pridaje upravo odnosu prema hrani te prepoznavanju i prihvaćanju problema prejedanja. Dr. Phil je autor knjige  ”Ultimate Weight Loss Solution: The 7 keys to weight loss freedom” u kojoj je opisao 7 koraka ove dijete.

 

1. Pozitivno razmišljanje – u ovom koraku potrebno je razmišljati pozitivno i riješiti se negativnih misli u vezi s gubitkom kilograma.

2. Osjećaji – cilj ovog koraka je pokušati se kontrolirati u jelu kada su posrijedi stres, nezadovoljstvo i dosada što znači ne tražiti utjehu u hrani u teškim situacijama.

3. Pozitivna okolina – pokušajte stvoriti pozitivnu okolinu za svoj uspjeh u smanjenju tjelesne težine. To uključuje podršku drugih ukućana i izbacivanje nezdrave hrane iz doma.

4. Savladavanje želje za jelom – u ovom koraku potrebno je savladati želju za jelom u vrijeme slobodnog vremena ili u pauzi između aktivnosti.

5. Odabir odgovarajuće hrane – dr. Phil je podijelio hranu na visoko odgovarajuću i nisko odgovarajuću. Visoko odgovarajuća hrana uključuje piletinu, janjetinu, teletinu, ribu, voće, povrće, mliječne proizvode sa niskim udjelom masnoće, sjemenke, integralnu rižu, tjesteninu od cjelovitih žitarica. Nisko odgovarajuća hrana uključuje masno meso, slaninu, maslac, čokoladu, slatkiše, pizzu. Prema principu ove dijete, dnevno se unosi 3 serviranja proteina, 2-3 serviranja škroba, 2 serviranja voća, 4 serviranja povrća, 2 serviranja mliječnih proizvoda sa niskim udjelom masnoća  i 1 serviranje masti.

6. Tjelovježba – Redovita tjelovježba pospješuje gubitak neželjenih kilograma, daje energiju i dovodi tijelo u bolju formu. Poželjno je redovito šetati, trčati, baviti se sportom ili aerobicom.

7. Krug potpore – cilj ovog koraka je imati podršku od ljudi koji vas okružuju te izbjegavati sve one koji ne vjeruju u vaš uspjeh i cilj.

Potrebno je imati tri glavna obroka i dva međuobroka. Zamjenski obroci u obliku shakeova su dozvoljeni s vremena na vrijeme. Trebali bi piti 8 do 10 čaša vode dnevno.  Preporučuje se 3 do 4 sata tjedno umjerene aktivnosti i najmanje 2 do 3 sata tjedno tjelovježbe ili jačeg treninga.

 

Primjer jelovnika

Doručak: zobene pahuljice sa nemasnim mlijekom, banana, čaj

Međuobrok: svježe voće

Ručak: sendvič od puretine sa integralnim kruhom, šnitom malomasnog sira i rajčica

Međuobrok: smoothie od jagode

Večera: svinjsko pečenje, miješano povrće, salata