Cink: jedan od najvažnijih minerala za imunitet

 

Cink je jedan od onih minerala koji su vrlo bitni za tijelo i zdravlje. Važan je za jačanje imuniteta, razgradnju enzima, reguliranje rasta stanica, smanjenje proizvodnje histamina i obranu od slobodnih radikala. Cink je djelotvoran u suzbijanju alergija, ublažava depresiju, stimulira rast i ubrzava zarastanje rana.

Jedna od najvažnijih funkcija cinka je jačanje imuniteta. Poznat je još i kao „podizač imuniteta“ jer ima antibakterijski i antivirusni učinak. Uzimanje tableta cinka ili hrane bogate cinkom može ublažiti simptome prehlade i skratiti njeno trajanje.

Nedostatak cinka u tijelu može uzrokovati želučane probleme, impotenciju, gubitak kose, slab imunološki sustav, beživotnu kosu, suhu kožu i druge neugodnosti. Budući da ljudsko tijelo ne može proizvesti cink, potrebno ga je redovito uzimati kroz prehranu ili dodatke prehrani. Cink se može naći u mnogim namirnicama, a neke ga sadrže u velikim količinama.

 

Avokado

Avokado je jedna od rijetkih namirnica koja ima visoku koncentraciju, oko 2 mg po voćki. Njegova konzumacija se najčešće povezuje s pripremom umaka, no može se jesti i sirov, kao dodatak sendviču i salati te kao jedan od sastojaka u smoothiu.

 

Nar

Odmah nakon avokada dolazi nar koji je drugi najbolji izvor cinka u kategoriji voća. Sadrži oko 1 mg cinka po obroku. Sočne sjemenke možemo jesti same ili staviti u jogurt i salatu.

 

Sjemenke bundeve

Osim velike količine cinka, sjemenke bundeve su bogate i drugim hranjivim tvarima. Sadrže vitamin E i vrlo važne omega-3 masne kiseline koje štite srce i krvne žile. 100 g sjemenki bundeve sadrži oko 8 mg cinka.

 

Češnjak

Češnjak sadrži prilično dug popis korisnih zdravstvenih učinaka, a između ostalog sadrži cink. Ne sadrži ga u velikim količinama, ali zbog svih drugih korisnih svojstva je odličan dodatak jelima. 100 g češnjaka sadrži oko 1 mg cinka.

 

Žumanjak

Žumanjci su vrlo bogat izvor cinka. Osim toga, sadrže vitamine A, E, D i K, te minerale željezo i kalcij. 100 g žumanjka sadrži oko 5 mg cinka.

 

Tamna čokolada

Ako trebate dodatni razlog za uživanje u tamnoj čokoladi to je velika količina cinka. 100 g tamne čokolade sadrži oko 10 mg cinka. No, s čokoladom ne treba pretjerivati jer sadrži velik broj kalorija.

 

Školjke i meso

Hrana iz mora, a posebno školjke sadrže velike količine cinka. 100g kamenica sadrži nevjerojatnih 90 mg cinka što je 605% dnevnih vrijednosti. Osim toga, i meso je bogato cinkom, a najviše crveno meso i perad.