Bijela ili smeđa riža?

 

Smeđa riža je zdraviji i hranjiviji izbor od bijele riže za većinu ljudi, jer sadrži više vlakana, magnezija i cinka. Zrna riže se ljušte i poliraju te im se uklanja klica i vanjski sloj zrna. Tim procesom se uklanjaju vlakana, vitamini i minerali koji se inače nalaze u smeđoj riži. Bez obzira na to, oljuštena bijela riža se najviše koristi u prehrani, a samo mali broj ljudi ima naviku jesti smeđu rižu. Smeđa riža ima niži glikemijski indeks, što znači da ima manji utjecaj na razinu šećera u krvi. Sadrži više vlakana od bijele riže što ju čini odličnim izborom za one koji žele smršaviti.

 

Nutritivne vrijednosti

Jedna šalica bijele riže sadrži 242 kcal, 4.4 g proteina, 53.2 g ugljikohidrata i 0.4 g masti. Jedna šalica smeđe riže sadrži 218 kcal, 4.5 g proteina, 45.8 g ugljikohidrata i 1.6 g masti.

 

Vlakna

Jedna šalica bijele riže sadrži 0.6 g vlakana, dok jedna šalica smeđe riže sadrži 3.5 g vlakana. Dnevne potrebe za vlaknima za odrasle do 50 godina je 38 g za muškarce i 25 g za žene. Vlakna su važna za pravilan rad probavnog trakta, pomažu probaviti masnoću te reguliraju razinu šećera u krvi. Vlakna također pomažu da izgubite višak kilograma, jer daju dulji osjećaj sitosti zbog kojeg jedete manje.

 

Magnezij

Jedna šalica bijele riže sadrži 24 mg magnezija, a jedna šalica smeđe riže 86 mg. Magnezij je mineral važan za zdravlje kostiju, pravilno funkcioniranje živčanog sustava i normalan rad mišića. Dnevne potrebe za magnezijem za odrasle osobe iznosi 420 mg za muškarce i 320 mg za žene.

 

Folna kiselina

Folna kiselina je važna za obnovu stanica i crvenih krvnih zrnca. Jedna šalica bijele riže sadrži 108 mcg folne kiseline, a 1 šalica smeđe riže ima samo 8 mcg folne kiseline. Dnevne potrebe za folnom kiselinom su 400 mcg za odrasle muškarce i žene. Trudnice trebaju 600 mcg folne kiseline dnevno.

 

Cink

Cink je važan mineral koji jača imunološki sustav, pomaže u zacjeljivanju rana te jača kosti, nokte i kosu. Jedna šalica bijele riže sadrži 0.8 mg cinka, a šalica smeđe riže daje 1.2 mg cinka. Dnevne potrebe za cinkom za odrasle su 11 mg za muškarce i 8 mg za žene.