Atkinsova dijeta

Atkinsova dijeta se dijeli u 4 faze

Atkinsova dijeta je dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata koju je osmislio Robert Atkins. Postoje 4 faze ove dijete koje se temelje na postupnom uvođenju ugljikohidrata u prehranu.

 

1.faza

U prvoj fazi, koja traje 2 tjedna, unos ugljikohidrata ograničen je na 20 g dnevno. Izvori ugljikohidrata dolaze uglavnom iz salata i povrća koje ima mali udio ugljikohidrata. Glavni dio svakog obroka su proteini i masti koji se unose putem mesa, sira, vrhnja, maslina, oraha i ostalih namirnica koji imaju malo ugljikohidrata. U prvoj fazi ne bi se trebalo konzumirati voće, kruh, tjestenina, žitarice,  brašno, šećer, mliječni proizvodi (osim sira i maslaca) i alkohol.  Preporučuje se izbjegavanje orašastih plodova i sjemenki.  U ovoj fazi gubi se najviše kilograma.

 

2.faza

Druga faza podrazumijeva postupno dodavanje ugljikohidrata, što znači povećanje za 5 g svaki tjedan. Polako se uvode namirnice kao što su bobičasto voće, orašasti plodovi i jogurt. Ugljikohidrate je najbolje uvesti pomoću povrća.

 

3.faza

Tijekom treće faze nastavlja se postupno povećavati unos ugljikohidrata. Dozvoljeni dnevni unos povećava se do 50-70 g. U vrlo malim količinama mogu se konzumirati tjestenina i brašno. Ova faza traje najmanje mjesec dana.

 

4.faza

Završni korak Atkinsove dijete je održavanje tjelesne težine koji traje ostatak života. Nastavlja se konzumirati ista količina ugljikohidrata kao u 3.fazi. Ako tjelesna težina padne ispod željene ili ako se počne osjećati glad, potrebno je unositi veću količinu dobrih masti u organizam kao npr. maslinovo ulje, bademe, žlicu maslaca. ​

 

Prednosti

  • brz gubitak tjelesne težine
  • osoba sama pronalazi svoju idealnu razinu unosa ugljikohidrata

 

Nedostaci

  • atkinsova dijeta ne osigurava dovoljno energije u obliku ugljikohidrata, pa tijelo ulazi u ketozu
  • može negativno utjecati na razinu kalcija u tijelu

 

  • Nije naveden tacan unos masti i proteina!?

  • kiwi

    Preporučuje se 1 žica masti za svaki obrok koja može biti u obliku jedne žlice maslinovog, biljnog ili kokosovog ulja, maslaca, majoneze, dresinga za salatu i sl. Proteini se mogu konzumirati u neograničenim količinama.