9 znakova da trebate piti više vode

 

Možda ste jedni od onih koji piju vodu samo kada su žedni ili kada ih netko opomene. No, znate li koju ulogu voda ima na vaše zdravlje i izgled? Jednom riječju, vrlo veliku!

Naše tijelo bez vode ne bi moglo izvoditi svakodnevne funkcije koje su potrebne za život, kao na primjer disanje, probava, metabolizam, izlučivanje i regulacija tjelesne temperature. Voda je neophodna za otapanje i prijenos hranjivih tvari. Održava u ravnoteži krvni tlak, kiselost tijela i sastav svih kemijskih reakcija. Pravilnu cirkulaciju i rad organa naše tijelo kontinuirano i stalno održava u prirodnoj ravnoteži zahvaljujući vodi. Svaki dio tijela treba vodu kako bi funkcionirao ispravno. Mišići, koža i probavni trakt su samo neki od njih. Dehidracija može biti vrlo štetna za zdravlje, stoga je potrebno svakodnevno osigurati tijelu dovoljnu količinu vode.

Vaše tijelo na mnoge načine javlja da unosite premalo vode u organizam, stoga vam donosimo 9 znakova koji vam govore da trebate piti više vode!

 

Suha usta

Suha usta su najčešći znak žeđi, ali i znak da je vaše tijelo već dehidriralo. Za žeđ izbjegavajte gazirane napitke i voćne napitke pune šećera jer oni trenutno gase žeđ, a nakon toga dobijemo još veću potrebu za tekućinom.

 

Suha koža

Koža je najveći organ i potrebno ju je pravilno hidratizirati. Suha koža je također jedan od znakova potpune dehidracije koja može imati ozbiljne posljedice na zdravlje.

 

Suhe oči

Voda utječe i na zdravlje vaših očiju. Nedostatak vode može uzrokovati suhoću očiju, zbog čega one postaju crvene. Suhe oči mogu stvoriti probleme ljudima koji nose kontaktne leće.

 

Glavobolja

Glavobolja je vrlo česti znak dehidracije. Bol se obično javlja na prednjoj strani glave, koja se zbog neopreza može pretvoriti u migrene. Kako bi se spriječile ove glavobolje, najvažnije je piti dovoljno tekućine, kako u ljetnim tako i u zimskim mjesecima.

 

Grčenje mišića

Bolni grčevi u mišićima često su znak nedovoljnog unosa tekućine u organizam. Najčešće se javlja kod ljudi koji se pretjerano znoje i tako gube velike količine natrija, kalija, kalcija i magnezija.

 

Tamna boja mokraće

Normalan broj mokrenja u danu je 6-8 puta. Sve manje od toga je znak da vam treba više tekućine. Boja mokraće također može ukazivati na dehidraciju. U slučaju dehidracije mokraća je tamna, a kod dovoljnog unosa tekućine je svjetlo žute boje (gotovo prozirna).

 

Česta glad

Dehidracija može „prevariti“ mozak i stvoriti osjećaj gladi. Ako često imate napadaje gladi, možda je vaš problem nedovoljan unos tekućine. Sljedeći puta kada iznenadno osjetite glad, popijte čašu vode i dajte mozgu vremena da tijelu pošalje nove signale.

 

Umor

Čak i mala dehidracija može izazvati nedostatak energije, umor i pospanost. Vrlo je važno piti dovoljno tekućine kako tijelo ne bi dehidriralo i uzrokovalo malaksalost i pad energije. Preskočite gazirane sokove i kupovne voćne sokove te ih zamijenite vodom.

 

Loša probava

Voda je prirodni čistač organizma, stoga je važno dovoljno je unositi tokom dana. Za uspostavljanje ravnoteže u probavi, potrebna je postupna hidratacija tj. ispijanje vode svakih 60 minuta. Dehidracija može uzrokovati probleme u crijevima i zatvor.