8 super začina za mršavljenje i zdravlje

 

Osim što se koriste u kuhanju za obogaćivanje jela, začini nam mogu pomoći u mršavljenju. Lako su nam dostupni, pa stoga mogu postati glavni saveznici u gubitku kilograma. U nastavku saznajte koji su najbolji začini za mršavljenje.

 

1. Kurkuma

Kurkuma, odnosno njezin aktivni sastojak kurkumin, ima više od 150 ljekovitih svojstva. Kurkuma je snažan antioksidans koji im antiupalna svojstva i najvažnije, antikancerogeno djelovanje. Kurkumin smanjuje nakupljanje masnog tkiva, čime se sprječava debljanje.

Pokazalo se da je kurkumin učinkovit u sprječavanju stvaranja bolesti koje su povezane s viškom kilograma kao što su hiperglikemija i hiperlipidemija.

[Također pročitajte: Sok od kurkume: snažan ljekoviti napitak]

 

2. Ginseng

Ginseng je poznat po svojoj sposobnosti da povećava razinu energije, te ubrzava naš metabolizam. Pri mršavljenju posebno pomaže Panax ginseng.

Istraživanja na životinjama s prekomjernom tjelesnom težinom i dijabetesom su pokazala da su nakon 12-dnevne uporabe izgubili kilograme i uravnotežili razinu inzulina.

 

3. Đumbir

Đumbir je još jedan začin koji zagrijava naše tijelo. Đumbir ima protuupalna, antiseptička, antibakterijska i antivirusna svojstva koja mogu učiniti pozitivne stvari za zdravlje. Za đumbir je poznato da je termogenetska namirnica koja podiže temperaturu tijela i pomaže ubrzati metabolizam. Na taj način tijelo sagorijeva više masti nego inače.

[Također pročitajte: Čaj od đumbira za zdravo mršavljenje]

 

4. Crvena ljuta paprika

Kapsaicin, sastojak ljute paprike koji joj daje karakterističnu toplinu, pomaže u mršavljenju i smanjenju unosa kalorija, te smanjuje masno tkivo, masnoće u krvi i nakupljanje masnih stanica u tijelu.

Kapsaicin u našem tijelu privremeno povećava termogenezu, a naše tijelo troši više „goriva“ (npr. masti). To ima pozitivan utjecaj na naš metabolizam i smanjenje masnih naslaga.

Istraživanje je pokazalo da konzumacija namirnica sa termogenetskim svojstvima može ubrzati metabolizam i do 5%, te smanjiti masne naslage čak i do 16%. Također mogu spriječiti usporavanje metabolizma koje nastaje tijekom mršavljenja.

 

5. Kardamom

Kardamom je aromatičan začin s pikantno-slatkim okusom, koji ima termogenetska svojstva i time pospješuje metabolizam, kao i sposobnost sagorijevanja masnoća.

 

6. Crni papar

Crni papar sadrži piperin, koji ne samo da daje oštar okus, već i smanjuje stvaranje novih masnih stanica. Dokazano je da piperin u kombinaciji s kapsaicinom (iz ljute paprike) sagorijeva kalorija koliko i hodanje od 20 minuta.

 

7. Cimet

Cimet ubrzava metabolizam, a poznat je i po tome da učinkovito regulira šećer u krvi, pa se preporučuje osobama koje imaju dijabetes ili koji su skloni ovoj bolesti.

Utvrđeno je da je kod osoba s dijabetesom tipa 2, cimet značajno smanjio razinu šećera u krvi, trigliceride, te kolesterol.

 

8. Gorušica

Sjemenke gorušice pospješuju naš metabolizam za čak 25%, što znači da redovitom konzumacijom, učinkovitije trošimo kalorije.