6 savjeta za pravilno vaganje

 

Ako ste odlučili dovesti svoju liniju u red do ljeta, onda ste vjerojatno promijenili prehranu i započeli s tjelovježbom. Redovito praćenje napretka može itekako dati dodatnu motivaciju i spriječiti odustajanje. Vaganje je nezaobilazan dio takvog praćenja, no postoje mnoge pogreške koje mogu dovesti do krivih rezultata. Slijedite ove jednostavne savjete kako bi izbjegli netočne brojke na vagi!

 

1. Važite se i bilježite rezultate

Redovito vaganje nam pomaže shvatiti da li napredujemo i koliko brzo napredujemo. No, što se podrazumijeva pod „redovito vaganje“? Neki smatraju da je najbolje vagati se svaki dan, dok drugi tvrde da je bolje jednom u 7 dana. Prečesto vaganje može dovesti do opsesije i svakodnevnih razočarenja ukoliko kilogrami ne odlaze brzinom kojom želimo. Kao zaključak možemo reći da je najbolje vagati se onako kako mislite da je za vas najbolje. Ako vas svakodnevno vaganje baca u očaj i stvara negativne emocije, važite se svakih 7 ili više dana.

 

2. Važite se uvijek na istoj vagi

Najbolje je koristiti uvijek istu vagu čak i ako nije savršeno kalibrirana. Vaganje na različitim vaga može dovesti do različitih brojki, a time i do nezadovoljstva.

 

3. Važite se na ravnoj podlozi

Vaga najbolje funkcionira kada se koristi na tvrdoj i ravnoj podlozi. Izbjegavajte stavljati vagu na tepih u dnevnoj sobi ili kupaoni. Tepisi i neravne površine mogu uzrokovati netočan prikaz kilograma.

 

4. Važite se uvijek u isto vrijeme

Za precizno praćenje kilograma, najbolje je vagati se uvijek u isto vrijeme. Vaganje u različitim dijelovima dana može dovesti do velikih razlika u kilaži. Najbolje doba dana za vaganje je jutro, i to prije jela i pića. Zašto? Zato što tokom dana jedemo, pijemo i znojimo se, što naravno dovodi do oscilacije u kilogramima.

 

5. Važite se prije tjelovježbe

Nakon odrađenog treninga možemo imati manje kilograma zbog toga što se znojimo i gubimo vodu. Prosječna osoba izgubi 0.8-1.4 litara znoja u 1 satu ako je trening umjerenog do visokog intenziteta, što je ekvivalentno gubitku od 0.7-1.3 kg. Ako imate naviku odraditi trening ujutro, izvažite se prije nego što krenete.

 

6. Važite se u donjem rublju

Odjeća i obuća će povećati broj kilograma na vagi, pa se zbog toga najbolje vagati sa što manje odjeće. Pazite i na to da na svakom vaganju imate istu količinu robe na sebi.