5 razloga zbog kojih trebate jesti kestene

 

Jesen nije jesen bez kestena. Ovi pravi mali predstavnici najšarenijeg godišnjeg doba usrećuju mnoga nepca u svojoj sezoni. Pečeni ili kuhani, sasvim je svejedno.

Osim što su iznimno ukusni, kesteni imaju mnoga pozitivna djelovanja na zdravlje. U nastavku vam donosimo 5 razloga zbog kojih ćete ih još više voljeti!

 

Kalorije i sastav

100 g pečenih kestena sadrži oko 240 kcal, dok kuhani sadrže svega oko 170 kcal. Iznimno su bogati škrobom, pa zbog toga imaju veliki energetski kapacitet i dobro se probavljaju.

 

Kesteni su puni antioksidansa

Kesteni sadrže puno vitamina C, koji jača imunološki sustav tijela, potreban je za elastičnost kože, te zdrave zube i kosti. Kesteni su zapravo jedino orašasto voće koje sadrži vitamin C. Osim toga sadrži i folnu kiselinu koja se inače nalazi u zelenom lisnatom povrću, a potrebna je za rast stanica, normalan rad živčanog sustava i sintezu DNA.  Također sadrži i ostale vitamine B skupine te vitamin A. Od minerala sadrži kalij, fosfor, magnezij, kalcij, željezo, sumpor i mangan. Svi ovi antioksidansi su sačuvani prilikom kuhanja zbog debele kore.

 

Pogodni su za osobe s celijakijom

Kesteni ne sadrže gluten zbog čega su vrlo popularni u bezglutenskoj prehrani. Osobito su pogodni za osobe koje pate od celijakije i one osjetljive na gluten.

 

Sadrže vlakna i snižavaju kolesterol

Kesteni sadrže oko 21% preporučenog dnevnog unosa vlakana, koji su potrebni za smanjenje kolesterola u krvi. Bogati su mono-nezasićenim mastima (oleinska i palmitinska kiselina) koje štite srce i krvne žile i pomažu smanjiti kolesterol.

Kako savršeno ispeći kestene u pećnici? Odgovor je OVDJE!

 

Ostala ljekovita svojstva

U narodnoj medicini čaj od kore kestena se koristi za ublažavanje crijevnih problema, naročito proljeva. Budući da su bogati kalijem, a sadrže malo natrija pogodni su za bolesnike s oštećenjem bubrega i kardiovaskularnog sustava.