7 namirnica koje štite od raka i bolesti srca

 

Stres koji nam donosi svakodnevni život može imati vrlo negativne posljedice na naše zdravlje. Organizam kada je pod stresom ima veću vjerojatnost od razvoja raka i srčanih bolesti. U nastavku donosimo 7 namirnica čija konzumacija može smanjiti mogućnost nastanka ovih bolesti.

 

Brusnice

Osim što brusnice pomažu kod infekcija mokraćnog sustava, odlične su za zdravlje srca i krvnih žila. Koriste se i za sprječavanje nastanka raka i infekcija, a uz to jačaju otpornost organizma. Brusnice sadrže polifenole, koji imaju antioksidativna, protuupalna i antimikrobna svojstva, te sprječavaju nastanak srčanih bolesti.

 

Avokado

Avokado je bogat zdravim mastima koje snižavaju razinu kolesterola u našem tijelu. Također smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara. Avokado sadrži mononezasićene masnoće koje su vrlo korisne za srce te podižu razinu dobrog kolesterola u krvi.

 

Sjemenke bundeve

Sjemenke bundeve sadrže veliku količinu proteina, vlakna, magnezija i fosfora. Bogat su izvor omega-3 masnih kiselina koje su neophodne za zdravlje srca i krvnih žila. Istraživanje je pokazalo da sjemenke bundeve sadrže spojeve koji se uspješno bore protiv različitih vrsta raka.

 

Borovnice

Borovnice sadrže visoke razine antioksidansa, vitamina i minerala, te imaju velika ljekovita svojstva. Štite od bolesti srca i krvnih žila, smanjuju mogućnost nastanka raka, poboljšavaju vid i funkcije mozga.

 

Nar

Nar je odličan za zdravlje kardiovaskularnog sustava. Smanjuje visoki krvni tlak,  štiti srce, sprječava razvoj bolesti, regulira kolesterol i ubrzava proces uništavanja masnih naslaga sa stjenki krvnih žila.

 

Crni čaj

Redovito konzumiranje crnog čaja može pomoći u smanjenju nekoliko faktora koji pridonose bolesti srca i krvnih žila. Redovita konzumacija crnog čaja pomaže u smanjenju triglicerida i povećanju razine HDL kolesterola (dobrog kolesterola). Rizik od srčanog i moždanog udara je veći kod osoba koje imaju disfunkciju endotela. To je stanje u kojem unutarnji sloj stanica, koji kontrolira dilataciju i sužavanje krvnih žila, ne funkcionira ispravno. Flavonoidi u crnom čaju mogu poboljšati funkciju endotela te pomažu smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara.

 

Trešnje

Trešnje sadrže veliku količinu antioksidansa i djeluju protuupalno. Trešnje čak mogu i poboljšati san, te ubrzati oporavak nakon velikih sportskih napora. Istraživanja su pokazala da povećani unos trešanja može pomoći smanjiti posljedice nakon napornog vježbanja, kao što su bol u mišićima, upale mišića i slabost. Flavonoid koji se može naći u trešnjama – kercetin ima antikancerogena svojstva te pomaže u sprečavanju srčanih bolesti.