Zdravi doručak: 5 brzih ideja

 

Mnogi ljudi preskaču doručak zbog užurbanog načina života ili jer žele smanjiti kalorije i izgubiti na težini. No, preskakanje prvog obroka u danu nije dobra ideja. Doručak je važan za naše cjelokupno zdravlje.

Prije svega, zdravi doručak je najvažniji obrok u danu jer je prvi nakon noćne stanke. Ovaj obrok osigurava energiju i hranjive tvari koje pomažu u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Istraživanja su dokazala da ljudi koji jedu doručak imaju veće šanse za gubitak kilograma i održavanje zdrave tjelesne težine. Ljudi koji preskaču doručak često konzumiraju grickalice, peciva i brze nezdrave obroke koji imaju visoki udio masnoće i šećera. Oni koji svakodnevno konzumiraju doručak, rade učinkovitije i imaju bolje raspoloženje od onih koji ga preskaču.

Kada je u pitanju zdravi doručak, mnogi ljudi izabiru krivu hranu. Da bi vaš doručak bio zdrav, odlučite se za namirnice koje imaju visoki udio vlakana, proteina, vitamina i drugih esencijalnih hranjivih tvari. Izbjegavajte jesti rafinirane žitarice, šećer, sol i zasićene masti. U nastavku vam donosimo 5 brzih, jednostavnih i zdravih ideja za doručak.

 

1. Zobena kaša

Zob je bogata vlaknima, kao i omega-3 masnim kiselinama, folnom kiselinom i kalijem. Zob možete kuhati u nemasnom mlijeku i zasladiti medom. Umjesto nezdravih dodataka, obogatite zobenu kašu zdravim namirnicama poput suhog voća, orašastih plodova ili svježeg voća.

[Primjer doručka s zobenom kašom: Zobena kaša na dva načina.]

 

2. Jaja

Jaja su jedna od najpopularnijih opcija za zdravi doručak. Proteini, vitamin D i masnoća u jajima mogu pomoći u održavanju razine energije tokom dana te vas dulje držati sitima. Možete jesti 1- 2 tvrdo kuhana jaja sa šnitom kruha od cjelovitih žitarica. Također možete napraviti omlet s puno povrća i malo sira te francuski tost. Ako ste na dijeti i želite izgubiti više kilograma, odlučite se za bjelanjke, a žumanjke jedite samo povremeno.

 

3. Grčki jogurt

Jedna od najzdravijih opcija za doručak je grčki jogurt. Ovaj kremasti jogurt sadrži kalcij, bjelančevine i mnoge druge hranjive tvari koje će vam dati dulji osjećaj sitosti tokom jutra. Možete ga jesti samoga ili ga obogatiti orašastim plodovima i svježim voćem poput kruška, jabuka, bobičastog voća ili banana.

[Primjer doručka s grčkim jogurtom: Parfait od jagoda i grčkog jogurta.]

 

4. Sendvič od cjelovitih žitarica

Sendviči su jednostavni za napraviti i mogu se pripremiti na mnogo načina. Za zdravstvene beneficije, uvijek koristite kruh od cjelovitog brašna koji sadrži više vlakana i hranjivih tvari od bijelog, rafiniranog kruha. Vaš zdravi sendvič možete napraviti od šunke s malo masnoće ili piletine te mu dodati zelenu salatu, rajčicu, krastavce ili bilo koje drugo sezonsko povrće.

 

5. Voće

Voće obiluje vlaknima, vitaminima i mineralima koji pomažu zadržati funkcioniranje tijela na optimalnoj razini. Voće koje možete uključiti u svoj zdravi doručak su banane, marelice, ananas, grejp, jabuke i bobičasto voće kao što su kupine, borovnice, maline i jagode. Ostale opcije uključuju voćne sokove ili smoothie koje lako možete napraviti kod kuće. Jedna šalica zobenih pahuljica sa 1/2 šalice mlijeka i 1/2 šalice svježeg voća je također dobar izbor za doručak.

[Primjer voćnog doručka: Smoothie od šumskog voća.]