3 važna vitamina za zdravlje probave

 

Ova 3 vitamina su važna za zdravlje s razlogom: tijelo ih treba da bi ispravno funkcioniralo, a niti probavni sustav nije iznimka. U nastavku vam donosimo koji su najvažniji vitamini za probavu, te kako ih svakodnevno unositi u organizam i uvrstiti u prehrambene navike.

 

Vitamin B

Vitamini B skupine se nalaze u proteinima kao što su riba, perad i mliječni proizvodi, ali i u lisnatom povrću i grahu. Oni pomažu u stvaranju crvenih krvnih stanica i pretvaranju hrane u energiju. Vitamini B skupine su topivi u vodi i trebaju biti dio svakodnevne prehrane. S obzirom da sudjeluju u razgradnji proteina, ugljikohidrata i masti, neophodni su za pravilan rad probave.

Vitamin B1 – također poznat kao tiamin, važan je u metabolizmu ugljikohidrata i reguliranju apetita. Najviše ga ima u cjelovitim žitaricama, mahunarkama i svinjetini.

Vitamin B3 – također poznat kao niacin, važan je za mnoge funkcije probavnog sustava, uključujući metabolizam ugljikohidrata, masti i alkohola. Nedostatak niacina može dovesti do bolesti poznate kao pelagra. Niacin se može naći u gljivama, lisnatom zelenom povrću, ribi i mesu.

Vitamin B6 – također poznat kao piridoksin, pomaže probavnom sustavu u razgradnji proteina. Možemo ga naći u mesu, ribi, jajima, mlijeku, špinatu, krumpiru.

Vitamin B7 – također poznat kao biotin, pomaže probavnom sustavu u proizvodnji kolesterola i razgradnji proteina, ugljikohidrata i masnih kiselina. Namirnice koje sadrže vitamin B7 su cvjetača, jetra, mrkva, gljive, sir i banane.

Vitamin B12 – također poznat kao kobalamin, pomaže u proizvodnji crvenih krvnih stanica, štiti srce i živčani sustav, a neka istraživanja pokazuju da pomaže u borbi protiv raka debelog crijeva i prevenciji Crohnove bolesti. Ima važnu ulogu u procesu pretvorbe ugljikohidrata u glukozu. Može se naći u namirnicama životinjskog podrijetla kao što su meso, riba, mlijeko i jaja.

 

Vitamin C

Vitamin C mnogi ljudi vežu za jačanje imuniteta i sprječavanje prehlada, no ovaj vitamin ne služi samo tome. On pomaže u probavi i apsorpciji željeza. Vitamin C pomaže tijelu proizvesti dovoljno kolagena za održavanje tkiva probavnog trakta. Možemo ga naći u agrumima, crvenoj paprici, crnom ribizu, kiviju, kelju, brokuli, kupusu, šipku, špinatu.

 

Vitamin D

Vitamin D pomaže tijelu apsorbirati kalcij i igra ključnu ulogu u funkcioniranju živca, mišića i imunološkog sustava. Studija iz 2015.godine navodi da su zdrave razine vitamina D povezane sa smanjenim rizikom od raka debelog crijeva.

Postoje tri načina na koje možemo dobiti vitamin D:

  • Putem izlaganja suncu
  • Pomoću dodataka prehrani
  • Putem hrane (riba, žumanjak, jetra, mliječni proizvodi)